Performancing Metrics

هدف اصلی بسته رونق اقتصادی، جلوگیری از ورشکستگی کارخانجات خودروسازی | اتاق خبر
کد خبر: 169075
تاریخ انتشار: 23 آبان 1394 - 14:01
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در رابطه با بسته رونق اقتصادی گفت: این بسته کمکی به خروج از رکود نخواهد کرد. درواقع بسته رونق اقتصادی رانتی برای خودروسازان است و برای ج

عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در رابطه با بسته رونق اقتصادی گفت: این بسته کمکی به خروج از رکود نخواهد کرد. درواقع بسته رونق اقتصادی رانتی برای خودروسازان است و برای جلوگیری از ورشکستگی کارخانجات خودورسازی تدوین شده است.

حاج-علی-اکبری

هاشم حاج علی اکبری در گفت و گو با اتاق خبر با بیان اینکه به هر تعدادی که ماشین ثبت نام شده است؛ درحدود 20 میلیون تومان نقدینگی اخذ می شود، اذعان داشت: به تعبیری از گردونه پولی کشور این میزان پول خارج شده است که نه تنها کمکی نمی کند بلکه حتی به رکود بیشتر و عمیق تر دامن می زند. درواقع 20 میلیون تومانی که در دست مردم بود؛ اکنون بلوکه شده و جایگزینش چندان چشمگیر نیست.

 حاج علی اکبری در خصوص علت ورود به وضعیت رکود گفت: به این دلیل که دولت به دنبال کاهش نرخ تورم بود؛ این کاهش به قیمت افزایش رکود تمام شد که برای خروج از آن باید سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی در خصوص راهکار خروج از رکود پیشنهاد داد: باید نقدینگی به جامعه تزریق شود البته این تزریق باید تمام اقشار جامعه را دربرگیرد.

عضو کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران در رابطه با سیاست تحریک تقاضا که بازارهایی همچون خودور و لوازم خانگی را دربرمی گیرد، گفت:  این طرح می تواند مفید واقع شود ولی نمی تواند نسخه نهایی باشد و باید فکرهای جدید و طرح های نو مطرح شود؛ به عنوان مثال برای حوزه معدن گردش مالی به وجود آید. در این خصوص  بهترین راهکار توجه به صادرات است؛ بدین ترتیب ارزآوری می شود که نتیجه آن رونق اقتصادی برای کشور است.

 حاج علی اکبری درخصوص عملکرد اتاق زنجان، اظهار کرد: اتاق زنجان تا به امروز خوب عمل کرده و کمیسیون های آن فعال تر شده اند. البته کمیسیون ها قدرت اجرایی ندارند اما طرح ها و برنامه های ارزشمندی تصویب می کنند که در نهایت از طریق اتاق ایران به استانداری و هیأت دولت ارسال می شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید