Performancing Metrics

کمیته های تخصصی خانه اقتصاد، تریبون بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 138583
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1394 - 10:33
اتاق نیوز - دومین نشست کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی در حالی برگزار شد که اعضای حاضر در این جلسه به یک توافق کلی درخصوص دستور جلسه آتی این کمیسیون رسیدند. بر
اتاق نیوز - دومین نشست کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی در حالی برگزار شد که اعضای حاضر در این جلسه به یک توافق کلی درخصوص دستور جلسه آتی این کمیسیون رسیدند. بر اساس این توافق مقرر شد تا در جلسات آتی مباحثی همچون اقتصاد روز، تشکیل کارگروه آسیب شناسی مالیات های مستقیم، قاچاق، تعزیرات، حمل و نقل و امور گمرکی بررسی شود. در ضمن در ادامه این نشست؛ انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون برگزار شد و اعضای منتخب مشخص شدند.
براساس رای گیری ضیاء متحدان به عنوان رئیس، فرشید دوانی و سید حسین میرلوحی نواب رئیس و فرزاد طباطبایی به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شدند. کمیسیون ها به سمت تخصصی شدن حرکت کنند شهرام شریعتی، عضو هیأت مدیره خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه افرادی که در کمیسیون شرکت می کنند لازم است دو نکته اساسی را رعایت کنند، گفت: نخست اینکه کارآمد باشند و دوم اینکه وقت لازم و کافی را برای کمیسون اختصاص دهند و به طور منظم در جلسات حضور پیدا کنند. وی تصریح کرد: کمیسیون ها باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند. یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این امر، کمیته ها هستند. کمیته ها، خوراک ذهنی لازم را برای تشکیل کمیسیون ها فراهم می کنند. در اساسنامه و چارت سازمانی خانه اقتصاد ایران، کمیته های تخصصی زیرمجموعه کمیسیون ها هستند که در جلسات آینده به این مهم می پردازیم. شریعتی عنوان کرد: بهتر است قبل از طرح مسائل با اعضای دولت و دیگر دستگاه ها، موضوعات را در کمیسون ها بررسی کنیم. جلسات مشترکی بین کمیسون واردات، حمل و نقل و امور گمرکی ترتیب دهیم تا بصورت کارشناسی شده مشکلات را بررسی کنیم و سپس خروجی را به مسئولان اعلام کنیم. عضو هیأت مدیره خانه اقتصاد ادامه داد: براساس اساسنامه خانه اقتصاد ایران، هیأت مدیره موظف است که بستر لازم را برای تشکیل کمیسیون ها فراهم کند. لازم به ذکر است که بعد از تشکیل کمیسون ها و شروع مباحث، هیأت مدیره در جلسات حضور نخواهند داشت. مشکلات را اولویت بندی کنیم سید حسین میرلوحی، نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی نیز گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید در دستور کار این کمیسیون قرار بگیرد، بحث عضوگیری است. باید اطلاع رسانی های لازم برای شناخت هرچه بیشتر خانه اقتصاد ایران صورت بگیرد تا افرادی که دارای توانمندی های زیاد در حوزه اقتصاد، واردات و یا بازرگانی هستند به این کمیسیون جذب شوند تا در نتیجه از افکار و اندیشه های جدید بهره مند شویم. وی با بیان اینکه بایستی مشکلات و موضوعات مورد نظر را مطرح کنیم تا در جلسات اولویت بندی شود و بر طبق اهمیت به بررسی آن ها بپردازیم، اظهار کرد: براساس این اولویت بندی، کمیته های تخصصی تشکیل شود تا راهکارها، گزارش ها و برنامه های لازم را به سازمان های ذی ربط ارائه دهند. میرلوحی ادامه داد: بعد از تشکیل کمیسیون های مربوطه، بایستی از اصناف، وزارتخانه ها یا سازمان های دولتی دعوت کرد تا مسائل را با آن ها در میان بگذاریم. درصورتی این اتفاق خوش یمن خواهد بود که موضوعات درخواستی بر پایه آمار و اطلاعات دقیق جمع آوری و تهیه شود. به پروسه کاغذ بازی در امور گمرکی رسیدگی شود فرشید دوانی، نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی هم در این جلسه عنوان کرد: من پیشنهاد می کنم که در جلسات آینده به مباحث روز تجاری، مالیات، پروسه کاغذ بازی در مراحل ترخیص گمرک رسیدگی شود. باید برای بهبود عملکرد مسئولان گمرکی راهکارها و پیشنهادات لازم مطرح شود. وی گفت: با توجه به اینکه امور کمیسیون واردات با گمرک و وزارت بازرگانی گره خورده است، بهتر است در صورت جلسه بعدی به ارتباط این حوزه ها و مسائل مطرح در آن ها بپردازیم. دوانی اضافه کرد: یکی از اثرات حضور در این جلسات این است که، مراوداتی در حوزه صنعت، تجارت و بطور کلی در بخش خصوصی انجام می شود که در نتیجه تجربیات منتقل می شود و به یک جمع بندی کلی در مسائل خواهیم رسید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید