Performancing Metrics

«مضحکه شبیه قتل» مخاطب را به تفکر می‌رساند! | اتاق خبر
کد خبر: 151539
تاریخ انتشار: 16 مهر 1394 - 12:19
الهام پاوه نژاد و حبیب دهقان‌نسب مهم ترین دغدغه نمایش «مضحکه شبیه قتل» را بیان حرف های امروز جامعه ارزیابی کردند. ...

الهام پاوه نژاد و حبیب دهقان‌نسب مهم ترین دغدغه نمایش «مضحکه شبیه قتل» را بیان حرف های امروز جامعه ارزیابی کردند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل فارس، الهام پاوه نژاد، بازیگر نمایش «مضحکه شبیه قتل» در رابطه با روزآمدی این نمایش گفت: این نمایش یکی از به روزترین کارهای حسین کیانی است. اثری که با توجه به مسائل اجتماعی و حتی سیاسی روز همیشه می توان آن را اجرا کرد.

الهام پاوه نژاد درتوضیح نقش «عزیز السلطنه» در نمایش «مضحکه شبیه قتل» گفت: عزیز‏السلطنه زنی سنتی و قجری است که از مرگ ناصرالدین شاه غمگین است و کنش و واکنش‏هایش بر اساس لجبازی با زن سوگلی شاه است. عزیزالسلطنه نماینده قشری از زنان حرمسرایی است که دغدغه موقعیت و جاه و مقامش را دارد.

او همچنین راجع به ساختار کمدی نمایش «مضحکه شبیه قتل» اضافه کرد: این نمایش ریشه در نمایش‏های ایرانی و سنتی دارد اما با حرف امروزی اش برای نسل جوان جذاب و دیدنی شده است. تضاد موقعیتی که «هرکی باش خان» و «مردک» در آن گرفتار شدند سبب خنده می شود و البته خنده ای که مخاطب را به تفکر وا می دارد.

«حبیب دهقان نسب»، دیگر بازیگری که حضورش در این نمایش، اولین تجربه همکاری اش با حسین کیانی است، گفت: اصولا حضور در کارهای اجتماعی را ترجیح می‏دهم. یکی از دلایل تمایلم به همکاری با «حسین کیانی»، به خصوص در نمایش «مضحکه شبیه قتل» نگاه اجتماعی این کارگردان به مسائل روز جامعه است و این برای من خیلی مطلوب است.

دهقان نسب در ادامه صحبت هایش پیرامون متن این نمایشنامه اظهار کرد: این نمایش از متنی قوی برخوردار است. شخصیت «هر کی باش خان» در این نمایش برای بازیگر جای کار دارد. من هم سعی کردم نقش، دیالوگ‏ها و روابط آدم‏ها را ذره ذره مزه کنم تا متعلق به من شود و به حس و کیفیت عالی و فضای مورد نظر برسد. بازیگر نقش «هر کی باش خان» در نمایش «مضحکه شبیه قتل» در پایان افزود: امیدوارم توانسته باشم نقش را آن‌طور که دلخواه خودم و کارگردان بوده و آنطور که شایسته کار است، اجرا کنم.

نمایش «مضحکه شبیه قتل»با بازی شهرام حقیقت دوست، نگار عابدی، حبیب دهقان نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی و ویدا جوان ، تا 21 مهرماه، ساعت 19:30، در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مجموعه تئاتر شهر  به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید