Performancing Metrics

نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه: ایجاد هر شغل صنعتی بیش از 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد | اتاق خبر
کد خبر: 118088
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 07:03
اتاق نیوز - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه معتقد است: برای ایجاد یک نفر اشتغال صنعتی بالای 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است....
اتاق نیوز - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه معتقد است: برای ایجاد یک نفر اشتغال صنعتی بالای 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، نلسون حضرتی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه صنعت خبر داد که مسیر خوبی را برای این بخش رقم زده و امید می‌دهد که به زودی بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع مرتفع شود. وی ادامه داد: البته همه آمار و ارقامی که در خصوص کارهای انجام شده اعلام می‌شود باید آثار خود را در زندگی مردم نشان دهد. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از عمر کوتاه صنعت در کشور یاد کرد و گفت: صنعت در ایران جوان است و حدود 80 سال عمر دارد و ما هنوز سابقه یک قرن صنعتی شدن را نداریم. حضرتی تاکید کرد: البته ما صنایع بزرگی مانند نساجی، ایران خودرو و ... را داشته‌ایم که بسیاری از آنها در بعد بین المللی مطرح بودند و حتی صادرات به اروپا داشتند. وی ضمن پر فراز و نشیب خواندن راه اشتغال صنعتی تاکید کرد: شغل صنعتی اگر چه مولد است اما هزینه زیادی دارد و می‌توان گفت برای یک شغل صنعتی بیش از 100 میلیون تومان سرمایه نیاز است، اما این شغل تنها به درون واحد صنعتی محدود نمی‌شود و مانند یک شبکه مویرگی تمام جامعه را پوشش می‌دهد. نایب رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به این‌که توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در این بخش باید هم از سوی دولت وهم از سوی بخش خصوصی انجام شود، تصریح کرد: دولت با تدبیری که دارد در حال انجام این کار است، اما بخش خصوصی برای توسعه صنعت نیازمند حمایت است. به گفته حضرتی، بخش خصوصی باید حمایت شود و به صنعتگران امید داده شود تا بتوانند کار کنند. وی معتقد است: مشکلات بخش صنعت با بخشنامه، قوانین، افتتاحیه و جشن درست نمی‌شود، بلکه باید یک تفکر عاشقانه برای آن به کار گرفت. این فعال حوزه اقتصادی تصریح کرد: برای احیاء صنعت در کشور باید زیاد کار کنیم و تنها در این صورت است که می‌توانیم صنعت را نجات دهیم. وی خاطرنشان کرد: زمانی که صنعت فعال شود بسیاری از حوزه‌های دیگر از جمله معدن، تجارت و زیرساخت‌ها را نیز با خود فعال می‌کند. حضرتی با بیان این‌که اگر از سرمایه گذاران حمایت نشود پول آنها به بیراهه می‌رود، ادامه داد: واسطه گری و پولی که در این بخش صرف می‌شود مولد نیست و نوعی پولشویی به حساب می‌آید، اما کسی که کار صنعتی انجام می‌دهد همه زندگی خود را رها می‌کند و آنچه که دارد در این راه قرار می‌دهد و اگر از وی حمایت نشود ظلم است. وی به پتانسیل‌های فراوان در کشور اشاره کرد و افزود: ما منابع زیادی داریم و 10 درصد منابع مالی جهان و بخش قابل توجهی از ذخایر نفت و گاز در کشور ما واقع شده، پس نباید واردات محور باشیم، زیرا این امر صادارات ما را ضعیف می‌کند و بخش صنعت را نیز به نابودی می‌کشاند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه 130 ساله اتاق‌های بازرگانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز 94 سال سابقه دارد و درهمه این سال‌ها تنها به دنبال توسعه بوده، نه نگاه فردی. حضرتی گفت: در دور جدید اتاق بازرگانی کمیسیون‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه، فعالیت خود را با جدیت دنبال می‌کنند و در بخش آموزش نیز برنامه های خوبی داریم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید