Performancing Metrics

نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه ۱.۰۶ هزار تریلیون تومان سرمایه‌گذاری برای رشد ۸ درصد | اتاق خبر
کد خبر: 119818
تاریخ انتشار: 15 تیر 1394 - 18:32
اتاق نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: برای رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه ۱۰۶۳ تریلیون تومان است....
اتاق نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: برای رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه ۱۰۶۳ تریلیون تومان است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز در جمع خبرنگاران در سالن یاران بهشتی این سازمان اعلام کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی سالانه 8 درصد طی برنامه ششم توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه هزار و 63 هزار میلیارد تومان (1۰63 تریلیون تومان) است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری برنامه ششم توسعه اقتصاد کشور با اشاره به اینکه این برنامه یک نقشه راه برای یک دوره زمانی معین برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: یکی از اسنادی که در طراحی برنامه ششم استفاده خواهد شد، کتابی تحت عنوان امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران بوده که مدل توسعه‌ای براساس نظریه رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به سالانه رشد 8 درصدی به منابع مالی کافی نیاز دارد که برآوردها نشان می‌دهد هزار و 63 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که 600 هزار میلیارد تومان آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید از منابع داخلی و بقیه آن از منابع خارجی تأمین شود.

معاون رئیس جمهور برنامه ششم را دو قانونه دانست و گفت: برای بخشی از قوانین موجود در برنامه مانند احکام قانون بودجه قانون تنظیم 2 مقررات برنامه تهیه خواهد شد و ابتدا به مجلس شورای اسلامی می‌رود و پس از آن قوانین نیاز به تصویب دارد، به مجلس تقدیم می‌شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید