Performancing Metrics

یک رئیس جمهور واقعی باید فوراً تحریم های روسیه را لغو کند | اتاق خبر
کد خبر: 135239
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1394 - 22:04
اتاق نیوز - «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه امروز در سخنانی اعلام کرد که فرانسه با پیروی از سیاست های اروپا در تحریم روسیه به خود آسیب زده است....
اتاق نیوز - «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه امروز در سخنانی اعلام کرد که فرانسه با پیروی از سیاست های اروپا در تحریم روسیه به خود آسیب زده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از اسپوتنیک، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنان امروز خود با انتقاد از رئیس جمهور کشورش گفت که فرانسه با پیروی از سیاست های اروپا در تحریم روسیه به خود آسیب زده است. وی در این باره گفت: ما مانند یک ابزار با حمایت از سیاست های تحریمی علیه روسیه در واقع خود را از بازارهای این کشور محروم کرده ایم. یک رئیس جمهور واقعی در فراسه باید فوراٌ تحریم های ضد روسیه را لغو کند. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در ۳ تیر ماه سال جاری، دستور تمدید تحریم های این کشور در واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپا را به مدت ۱ سال دیگر صادر کرد. این دستور در واکنش به تصمیم ۱ تیر ماه اتحادیه اروپا انجام شد که در آن بروکسل تحریم های سال گذشته علیه روسیه را به بهانه نقض توافق «مینسک» به مدت ۶ ماه تا ژانویه سال آینده تمدید کرده بود. نخست وزیر روسیه نیز ۲۲ مرداد ماه سال جاری در جلسه کابینه گفت که ۴ کشور آلبانی، مونته نگرو، لیختن اشتاین و ایسلند را در فهرست جدید تحریم واردات مواد و محصولات غذایی این کشور قرار داده است. روسیه پیشتر و در اقدامی تلافی جویانه، واردات محصولات غذایی از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، نروژ و استرالیا را ممنوع اعلام کرده بود.

توافق مینسک، توافقی است که میان رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین برای پایان درگیری ها در شرق اوکراین به امضا رسیده بود اما مناطق شرقی اوکراین کماکان شاهد درگیری های پراکنده است.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد.

کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه کرده است؛ .اقدامی که روسیه بارها آن را رد کرده است
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید