Performancing Metrics

ایجاد بانک درون‌ شیشه‌ای برای جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی | اتاق خبر
کد خبر: 100084
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 10:47
اتاق نیوز - رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از ایجاد بانک درون‌ شیشه‌ای گیاهان برای جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی خبر داد....
اتاق نیوز - رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از ایجاد بانک درون‌ شیشه‌ای گیاهان برای جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی خبر داد.
دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی با اشاره به تنوع زیستی در کشور افزود: ایران به لحاظ تنوع اقلیمی جز 10 کشور برتر دنیا است و این امر شرایطی را ایجاد کرده که تنوع گونه‌های گیاهی موجود در ایران با تنوع گیاهی کل قاره اروپا برابری می‌کند. وی با اشاره به تحقیقات این مرکز در این حوزه، اظهار کرد: با مطالعاتی که از سه سال گذشته آغاز کردیم موفق به شناسایی 35 گونه میکروبی جدید در کشور شدیم که با نام ایران در مجامع بین المللی معرفی شدند. فاضلی با تاکید بر اینکه شناسایی این گونه‌های جدید میکروبی به لحاظ علمی دارای ارزش بسیار بالایی است، خاطر نشان کرد: بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها از میکروب‌ها تولید می‌شود که این اقدام می‌تواند محققان را دراجرای پروژ‌ه‌های تحقیقاتی یاری کند. رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از ایجاد بانک درون شیشه‌ای گیاهان خبر داد و یادآور شد: بسیاری از گیاهان به دلیل شیوع آفات از بین می‌روند از این رو در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی اقدام به راه‌اندازی بانک درون شیشه‌یی گیاهان کردیم. وی به اهمیت این بانک اشاره کرد و گفت: در صورت از بین رفتن گونه‌های گیاهی با استفاده از گونه‌های موجود در این بانک می‌توان نسبت به تکثیر آن اقدام کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید