Performancing Metrics

بررسی نرخ سود بانکی در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار | اتاق خبر
کد خبر: 100085
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 10:50
اتاق نیوز: عضو شورای پول و اعتبار از بررسی احتمالی نرخ سود بانکی در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: از آنجا که نرخ تورم براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آما
اتاق نیوز: عضو شورای پول و اعتبار از بررسی احتمالی نرخ سود بانکی در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: از آنجا که نرخ تورم براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به 15.5 درصد رسیده و چشم انداز ثبات اقتصادی داریم، انتظار می رود نرخ سود بانکی هم کاهش یابد.
محمدرضا پورابراهیمی تاکید کرد: کاهش نرخ سود تسهیلات هزینه تامین مالی را هم کاهش خواهد داد که به نوبه خود به رونق اقتصادی کمک می کند. وی با بیان آنکه کلیات تعدیل نرخ سود بررسی خواهد شد و برای آنکه جزئیات آن هم مشخص شود، باید منتظر باشیم، ادامه داد: امسال سال آخر برنامه پنجم توسعه است و از تابستان برنامه ششم را بررسی و تلاش خواهیم کرد متناسب با واقعیت های اقتصادی و چشم انداز ثبات نسبی در بازارها، این برنامه را تنظیم کنیم. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه مسئولان کشور به بیانیه سوییس، اظهار داشت: هرچند منتظر نتایج آن خواهیم ماند اما به آن دل نبسته ایم زیرا بخشی از مسائل اقتصادی ما به اصلاح ساختار نیاز دارد و این طور نیست که این موارد به مذاکرات هسته ای نیاز داشته باشد. وی افزود: در جلسه روز سه شنبه جدا از بررسی دستورالعمل تاسیس موسسات مالی و بانکی در مناطق آزاد، سقف تسهیلات مسکن و کارمزد تراکنش های بانکی نیز در دستور کار قرار گرفت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید