Performancing Metrics

سرمدی : انصارالله تنها گروهی بود که با القاعده در یمن مبارزه می‌کرد | اتاق خبر
کد خبر: 100089
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 10:59
اتاق نیوز - قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در محل سفارت ایران در پایتخت الجزایر اظهار کرد: ایران برای استفاده از ظرفیت ...
اتاق نیوز - قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در محل سفارت ایران در پایتخت الجزایر اظهار کرد: ایران برای استفاده از ظرفیت تمام کشورهای دوست به منظور پایان دادن به تجاوز به یمن تلاش می‌کند.
مرتضی سرمدی در نشستی خبری در الجزایر افزود: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای پایان دادن به رنج مردم یمن و نشستن تمام احزاب و گروه‌ها یمنی برسر میز مذاکره به کار می‌گیرد. وی با بیان اینکه به منظور ایجاد راه حلی برای آغاز گفت‌وگوهای احزاب و گروه‌های یمنی به الجزایر سفرکرده است، گفت: تهران بارها حمایت خود را از گفت‌وگو میان گروه‌های یمنی اعلام کرده است ولی برای نتیجه بخش بودن این گفت‌وگوها ابتدا باید تجاوز به یمن و بمباران این کشور متوقف شود زیرا مذاکره و گفت‌وگو در سایه تجاوز و بمباران بی معناست. سرمدی مرتبط بودن این سفر با جستجو برای یافتن یک میانجی که بتواند دیدگاه‌های ایران و عربستان را به هم نزدیک کند، تکذیب کرد. قائم مقام وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران از هر تلاش و راه حلی برای توقف تجاوز به یمن و آغاز گفت‌وگو میان احزاب و گروه‌های یمنی استقبال می‌کند. وی در پاسخ به پرسشی در مورد اتهام دخالت ایران در برخی از کشورهای منطقه گفت: درباره این اتهام برخی از کشورها تحت تاثیر تبلیغات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و برخی دیگر نیز می‌خواهند ناکامی‌های سیاسی خود را با ادعا و اتهام دروغین گسترش تشیع توجیه کنند. این مقام وزارت خارجه ادامه داد: هنگامی که برخی از کشورها از گروه‌های تروریستی حمایت تدارکاتی می‌کردند، جمهوری اسلامی ایران از سرکوب و مبارزه با تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت و پشتیبانی می‌کرد و اکنون کشورهای حامی گروه‌های تروریستی به این نتیجه رسیده اند که این گروه‌ها به شیطانی تبدیل شده اند که امنیت منطقه و کشورهای اطراف سوریه را تهدید می کنند. سرمدی گفت: مخالفت ایران با تجاوز نظامی به یمن برخاسته از نگرانی ما از قدرت گرفتن گروه های تروریستی و تکفیری در این کشور است. قائم مقام وزیر امور خارجه یادآور شد: انصارالله تنها گروهی بود که با القاعده در یمن مبارزه می‌کرد و این موضوع می توانست امنیت همسایگان یمن را نیز تامین کند. سرمدی گفت که بمباران تاسیسات زیربنایی یمن و کشتار مردم بی گناه به افزایش خشونت و نا امنی دامن می‌زند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو و مذاکرات همه گروه‌های یمنی غیر از جریان‌های تروریستی در یک کشور بی طرف حمایت می کند. وی افزود: هرکشوری که موضع مناسبی درباره یمن اتخاذ کرده است می‌تواند در تقویت گفت‌وگو میان یمنی‌ها موثر باشد. سرمدی با تاکید بر اینکه بازگرداندن یک رییس جمهوری نمی‌تواند دلیل و توجیه مناسبی برای حمله به یک کشور باشد، اظهار کرد: عربستان و هم پیمانان آن با آغاز تجاوز نظامی به یمن دچار یک اشتباه راهبردی شده‌اند و این تجاوز باید متوقف شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید