Performancing Metrics

افزایش مخالفت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیانیه لوزان | اتاق خبر
کد خبر: 100175
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 13:17
اتاق نیوز - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بیانیه ایران و گروه 1+5 در لوزان به این کشور اجازه می‌دهد به اهداف خود در منطقه شامل صدور انقلابش دست پیدا کند....
اتاق نیوز - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بیانیه ایران و گروه 1+5 در لوزان به این کشور اجازه می‌دهد به اهداف خود در منطقه شامل صدور انقلابش دست پیدا کند.
جان بوئنر ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر و در واکنش به اظهارات اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از بیانیه ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس از آن به شدت انتقاد کرد. بر اساس گزارش پایگاه خبری هیل، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، گفت: اوباما خود در اظهاراتش تأیید کرد که این تفاهم راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در آینده نزدیک را هموار می‌کند. بوئنر ادامه داد: ایران به طور اساسی چشم‌انداز بلندمدتی بر اهداف منطقه‌ای‌اش از جمله صدور انقلاب خود دارد. اکنون هیچ کس نباید باور کند که بازرسی‌ها و راستی ‌آزمایی‌های توافق شده در این بیانیه بتواند ضدگلوله باشد. بر اساس این گزارش، این شخصیت جمهوری‌خواه آمریکایی که یکی از منتقدان اصلی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به شمار می‌آید پیش از این نیز از بیانیه لوزان انتقاد کرده بود. وی در راستای مخالفت‌هایش با این مذاکرات از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرد تا ضمن سخنرانی در کنگره علیه توافق هسته‌ای با ایران صحبت کند. جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار نقش پررنگ‌تر کنگره در این مذاکرات هستند و از این رو تلاش می‌کنند تا قانونی را تصویب کنند که تأیید اعضای کنگره برای انجام توافق هسته‌ای با ایران را الزامی کند. اگرچه هنوز مشخص نیست کنگره چگونه و چه نقشی را می‌تواند در این میان ایفا کند. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هشدار داده بود: اگر کنگره قانونی تصویب کند که حصول توافق هسته‌ای با ایران را به خطر بیاندازد آن را وتو خواهد کرد. سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا سال گذشته طرحی را به کنگره ارائه داد و در آن خواستار لغو حق وتوی اوباما در این زمینه شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید