Performancing Metrics

رییس سیا منتقدان توافق هسته‌ای را ریاکار خواند | اتاق خبر
کد خبر: 100194
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 13:48
رییس سازمان سیا گفت: نگرانی مخالفان توافق اولیه ایران در مورد وجود احتمال ایجاد مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه حتی با حصول توافق با ایران، نوعی ریاکاری است....
رییس سازمان سیا گفت: نگرانی مخالفان توافق اولیه ایران در مورد وجود احتمال ایجاد مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه حتی با حصول توافق با ایران، نوعی ریاکاری است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، جان برنان، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مورد توافق هسته‌ای با ایران، گفت: تفاهم اولیه‌ای که هفته گذشته میان ایران و کشورهای 1+5 در مورد برداشته شدن تحریم‌های چندجانبه غرب در ازای اعمال محدودیت‌ها بر روی برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است بی‌شک واقع‌بینانه‌ترین توافقی است که می‌توانست حاصل شود. رییس سازمان سیا که در جمع دانشجویان دانشگاه هاروارد حضور یافته بود، تصریح کرد: افرادی که می‌گویند این توافق راه ایران را برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای باز می‌گذارد در صورتی که بدانند چه معیارها و مواردی در یک برنامه هسته‌ای حساس است، پس کاملا ریاکارانه عمل می‌کنند. برنان در ادامه گفت: من کاملا از این که ایران با این توافق موافقت کرده است شگفت‌زده شده‌ام. قرار است سه‌شنبه هفته آینده طرحی توسط سناتور باب کورکر در کنگره به رای گذاشته شود که در صورت تصویب آن کنگره می‌تواند یک فرصت 60 روزه برای بررسی توافق داشته باشد. او گفت: برخی از منتقدان در این مورد بسیار محتاط عمل می‌کنند و معتقدند توافق با ایران که در خاورمیانه واقع شده است ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. برنان که از سال 2013 ریاست سازمان جاسوسی سیا را بر عهده دارد، افزود: انتقاد و وجود نگرانی در این مورد مشروع و قانونی است اما به همین دلیل است که معتقدم نباید باعث شکست مذاکرات و از بین رفتن فرصت توافق شد. رییس سازمان سیا تاکید کرد: قرار نیست که از ایران بخواهیم تا همه ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود را متوقف کرده و با آن موافقت کند و حتی هیچ فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال نکنند، این یک خواسته غیرمنطقی است. برنان تمایل ایران و تلاش تیم ایرانی در مذاکرات سوییس را نشانه امیدوارکننده‌ای دانست و حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران را مردی منطقی خواند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید