Performancing Metrics

اجرای طرح دولت الکترونیک به بخش خصوصی واگذار شود | اتاق خبر
کد خبر: 100385
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1394 - 08:54
اتاق نیوز - نماینده اتاق اصناف ایران در شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه، تاکید کرد: برای داشتن اصناف الکترونیک و اجرای پروژه دولت
اتاق نیوز - نماینده اتاق اصناف ایران در شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه، تاکید کرد: برای داشتن اصناف الکترونیک و اجرای پروژه دولت الکترونیک باید نقش بخش خصوصی در اجرای این طرح لحاظ و در برنامه ششم توسعه تدوین شود.

مهدی میرمهدی در مورد ضرورت حضور اتاق اصناف ایران در شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه، گفت: مسئله الکترونیک شدن دولت مدت‌ها مطرح شده اما هنوز این موضوع به بلوغ لازم نرسیده است و شاید یک علت آن کمک نگرفتن از بخش خصوصی برای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دولت الکترونیک، باید به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: این بخش ظرفیت‌های زیادی برای اجرا، سرمایه‌گذاری و توسعه دولت الکترونیکی دارد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تصریح کرد: کاری که اتاق اصناف ایران باید انجام دهد، تدوین نقش اصناف در اجرای طرح دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه است.

میرمهدی با بیان اینکه اتاق اصناف در راس تمام اتاق‌های تهران و شهرستان است، گفت: اگر اتاق در تدوین برنامه ششم توسعه حضور و کرسی داشته باشد مطمئنا به نفع اصناف حرف خواهد زد و جایگاه اصناف را ترفیع می‌دهد.

وی اظهار کرد: اصناف بازوی اجرایی هستند و بدون حضور آنها در تصمیم‌گیری‌ها تدوین برنامه‌ها و روش‌های اجرایی آنها چندان مناسب نیست بنابراین حضور اصناف در شورای برنامه ریزی بهتر از نبودن آنها است، اصناف باید حرفشان را بزنند تا شنیده شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: امیدواریم با عملکرد اتاق اصناف و کمک خود اصناف این مجموعه بتواند قوی عمل کند و به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور دست یابد و بتواند کمک حال دولت و ملت باشد.

میرمهدی گفت: اصناف به خصوص صنف فناوران رایانه در بخش فناوری اطلاعات کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند، ما می‌توانیم در اصناف یک دولت الکترونیک قوی را ایجاد کنیم و اتاق اصناف می‌تواند رهبری این کار را بر عهده گیرد و با ایجاد ارتباط میان ارگان‌های دولتی و صنوف پروژه دولت الکترونیک را توسعه دهد.

وی افزود: اصناف می‌توانند در بخش آموزش (IT) فناوری اطلاعات حتی به طور رایگان به مردم آموزش دهند تا با آشنایی مردم با سیستم آی‌تی بتوانیم دولت الکترونیک را اجرا کنیم.

نماینده اتاق اصناف ایران در شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه گفت: ممکن است اجرای این طرح در ابتدا هزینه‌ای برای اصناف داشته باشد اما در آینده باعث کاهش هزینه‌های دیگر از جمله مصرف کاغد خواهد شد علاوه بر آن حجم ترافیک نیز کاسته می‌شود که به نفع کل جامعه است.

منبع: اتاق اصناف ایران

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید