Performancing Metrics

اختصاص چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو در صورت رفع تحریم ها | اتاق خبر
کد خبر: 100455
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1394 - 10:18
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در صورت رفع تحریم ها، چنانچه جهت گیری درست و منطقی داشته باشیم به طور قطع صنعت خودرو به لحاظ تاثیر اقتصادی در کلان کشور، حدود 4 درصد...
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در صورت رفع تحریم ها، چنانچه جهت گیری درست و منطقی داشته باشیم به طور قطع صنعت خودرو به لحاظ تاثیر اقتصادی در کلان کشور، حدود 4 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص خواهد داد.
ساسان قربانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه باید صبر کرد تا توافق نهایی صورت گیرد، افزود: اختصاص چهار درصد تولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو در واقع یک تحول بزرگی خواهد بود که به طور طبیعی به بخش های دیگر اقتصادی کشور کمک شایانی می کند. به گفته وی، کاهش تورم، حرکت پول و سرمایه به سمت تولید، اقبال کارآفرینان به فعالیت های اقتصادی، تولیدی و مولد از جمله دستاوردهای صنعت خودروی کشور پس از رفع تحریم ها به شمار می آید. این فعال حوزه صنعت خودروی کشور با تاکید براینکه بیانیه سوییس هنوز مسیری را در صنعت خودرو باز نکرده است، تصریح کرد: این بیانیه به لحاظ اجرایی و روانی فضای مناسبی را ایجاد کرده تا شرکت های خودروسازی و قطعه سازی جهان برای همکاری با همتایان داخلی خود تمایل نشان و فعالیت هایی را انجام دهند. قربانی با بیان اینکه در صورت رفع تحریم ها و رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 منابع خیلی زیادی آزاد می شود، گفت: بهترین راهکار در این فضا، آن است که منابع آزاد شده به سمت سرمایه گذاری های مولد پیش برود و در حوزه صنعت خودرو نیز مشارکت های بین المللی با شرکت های صاحب نام افزایش و توسعه پیدا کند و با بسترسازی مناسب، این شرکت ها به جای واردات خودروهای ساخته شده، چند مدل به روز خود را در ایران تولید کنند. وی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد یعنی منابع آزاد شده به سمت توسعه محصول و مشارکت های بین المللی و استفاده از تجربه و دانش شرکت های صاحب نام صنعت خودرو باشد به طور قطع رضایت مردم در حوزه کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش فراهم خواهد شد. قربانی با اشاره به برنامه ها و سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 94 در حوزه صنعت خودرو،اظهار داشت: افزایش سهم ساخت داخل، بستر سازی برای سرمایه گذاری و توسعه محصولات صادرات گرا از جمله محورهای عمده این سیاست ها به شمار می آید که چنانچه این برنامه با استفاده از فرصتی که پس از بیانیه سوییس و سپس توافق نهایی ایجاد شده، دنبال شود صنعت خودرو نه تنها به لحاظ تولید یک محصول پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود بلکه به اقتصاد کشور کمک بسزایی خواهد کرد. سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به تاثیر روانی رفع تحریم ها بر قیمت خودرو، گفت: در صورتی که همه تحریم ها رفع شوند تولید اقتصادی خواهد شد و در آن شرایط به یک نکته مهم دست پیدا می کنیم و آن هم تولید رقابتی است. قربانی افزود: با توجه به این شرایط تولید خودرو در کشور به طور قطع رقابتی می شود که در نتیجه قیمت هم رقابتی خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید