Performancing Metrics

یکی از مشکلات اساسی، اجرایی نشدن قوانین حوزه زنان است | اتاق خبر
کد خبر: 100779
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1394 - 09:00
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: ما قوانین بسیار خوبی در حوزه زنان داریم اما یکی از مشکلات اساسی ما اجرایی نشدن قوانین این حوزه است....
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: ما قوانین بسیار خوبی در حوزه زنان داریم اما یکی از مشکلات اساسی ما اجرایی نشدن قوانین این حوزه است.
اتاق نیوز - شهلا میرگلوبیات شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ، افزود: ابتدا باید قوانین مصوب را اجرایی کنیم سپس درصدد تصویب قوانین جدید در حوزه زنان برآییم. وی یکی از قوانینی که در اجرای آن مشکلاتی به وجود آمده است را افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه بیان و اظهار کرد: سال 92 این قانون در کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس و سپس صحن مجلس مصوب شد اما چون به صورت طرح در کمیسیون‌ها مطرح شده بود، منابع مالی آن مشخص نبود. بنابراین شورای نگهبان به آن ایراد گرفت در نتیجه دستگاه‌ها مجاز به اجرای این قانون شدند. وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها قانون افزایش مرخصی زایمان را اجرا نکردند و سازمان تامین اجتماعی زیربار آن نرفت. نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در ادامه گفت: زنان از سخنان بی‌خاصیت خسته شده‌اند، چراکه گفته می‌شود در آینده چنین کارهایی انجام می‌شود و برای آنها جلساتی برگزار می‌شود. میرگلوبیات با اشاره به لایحه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست اظهار کرد: دو سال است که منتظر ارائه این لایحه از طرف دولت به مجلس هستیم. البته منابع مالی آن نیز باید از طرف دولت پیش‌بینی شود، چراکه مجلس منابع مالی برای این کار ندارد و تنها می‌تواند 5 تا 10 درصد از منابع مالی را در کمیسیون تلفیق جابه‌جا کند. وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: انصاف نیست که دولت هرجا پول کم می‌آورد، مطالبات قانونی زنان را عملیاتی نکند. نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان یکی از مشکلات مجلس جایگاه نظارتی آن است، گفت: مجلس جایگاه نظارتی ویژه‌ای ندارد و طی مدتی این خاصیت خود را از دست می‌دهد. معمولا حوزه نظارتی مجلس اواخر دولت قبلی تشکیل می‌شود و چون دولت در حال اتمام است، کسی به حرف مجلس گوش نمی‌دهد و دولت بعدی تا بتواند شرایط جدید آشنا شود، یک یا دو سال طول می‌کشد. وی افزود: قوانین مصوب حوزه زنان از سال 83 اجرا نشده باقی مانده است.به عنوان نمونه در حوزه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست مشکلات فراوانی داریم. این در حالی‌است که اگر به آنان توجه نشود این افراد می‌توانند آسیب اجتماعی فراوانی برای کشور ایجاد کنند. اما در این حوزه کار خاصی نکرده‌ایم بنابراین لازم است به مسایل این دسته از زنان به سرعت پرداخته شود نه اینکه مدام جلسه بگذاریم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید