Performancing Metrics

نرخ تورم به اضافه دو تا سه درصد برای سپرده گذاران | اتاق خبر
کد خبر: 101306
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1394 - 14:01
اتاق نیوز: عضو کارگروه بانکداری بدون ربا گفت: نرخ تورم به اضافه دو تا سه درصد همواره برای سپرده گذاران نرخ قانع کننده ای است؛ از طرفی دیگر در حوزه تسهیلات باید گیرنده
اتاق نیوز: عضو کارگروه بانکداری بدون ربا گفت: نرخ تورم به اضافه دو تا سه درصد همواره برای سپرده گذاران نرخ قانع کننده ای است؛ از طرفی دیگر در حوزه تسهیلات باید گیرنده تسهیلات توان ایجاد ارزش افزوده را داشته باشد.
عباس موسویان با بیان این نکته که نرخ سود بانکی باید برای گیرندگان تسهیلات و کارآفرینان صرفه اقتصادی داشته باشد افزود: هر گونه تحول در این صنعت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر سایر موارد اقتصادی تاثیر دارد. وی ادامه داد: هر نوع کاهش یا افزایش نرخ سود بانکی روی متغیرهایی چون حجم سپرده ها تاثیر می گذارد و دست بانک ها را در اعطای تسهیلات می بندد. موسویان اضافه کرد: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید با مطالعات کارشناسی به نرخی تعادلی برسند که سپرده گذار را برای ماندن در نظام بانکی راضی کند. وی ادامه داد: نرخ ها باید به گونه ای باشد که برای گیرندگان تسهیلات و کارآفرینان صرفه اقتصادی داشته باشد تا به تولید اقتصادی ادامه دهند. عضو کارگروه بانکداری بدون ربا با بیان این نکته که نمی توان از طریق رضایت یک گروه، موجب کاهش رضایت گروهی دیگر شد، به رادیو گفت و گو گفت:: اگر این نرخ بسیار بالا باشد، گرچه سپرده گذاران راضی می شوند، اما گیرندگان این تسهیلات توان بازپرداخت را نخواهند داشت. موسویان بر لزوم رعایت حداقل حقوق سپرده گذار تاکید کرد و افزود: در یک نظام پولی اگر حداقل به اندازه نرخ تورم به تسهیلات سود تعلق گیرد، بدین معناست که حداقل انتظارات سپرده گذاران را برآورده کرده ایم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید