Performancing Metrics

ایجاد کارگروه ملی توسعه تعاون/ طرح وام ارزان دولت برای تعاونی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 101372
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1394 - 18:08
اتاق نیوز: یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه سازمان مدیریت در حال تخصیص منابع ارزان قیمت به شبکه تعاونی های کشور است گفت: شورای عالی توسعه تعاون در استان ها تش
اتاق نیوز: یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه سازمان مدیریت در حال تخصیص منابع ارزان قیمت به شبکه تعاونی های کشور است گفت: شورای عالی توسعه تعاون در استان ها تشکیل جلسه خواهد داد.
البرز محمدی درباره میزان ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها، حل مشکل نقدینگی، افزایش ظرفیت تولید و میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش ادامه داد: هم اکنون ۱۰۲ هزار واحد تعاونی در گرایش‌ های مختلف فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها در حوزه تولید فعال هستند. مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه با اعلام پرداخت ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی به تعاونی‌ ها اظهار داشت: این تسهیلات از ۳ محل به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود. هم اکنون ۲۴ هزار و ۳۰۰ واحد تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعاونی بخش صنعت و معدن، ۱۷ هزار واحد در حوزه فرش، ۱۲۰۰ واحد در حوزه معدن، ۱۷۰۰ واحد در حوزه عمرانی و ۱۷۰۰ واحد در بخش تامین مواد اولیه تولید‌کنندگان فعالیت می‌کنند. محمدی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته نه تنها هیچ کدام از تعاونی‌های تولیدی غیرفعال نشده‌اند، بلکه ۳ هزار واحد تعاونی جدید به این بخش اضافه شد گفت: هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون بسیار پایین‌ تر از سایر بخش‌ هاست، در حالی که اثرگذاری آن بیشتر است. وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی یکسال گذشته تلاش می‌کنیم تا واحدهای فعال تعاونی‌های تولیدی را توانمند کرده و از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت مشکلات سرمایه در گردش آنان را برطرف کنیم. این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه از ۳ هزار واحد تولیدی بخش تعاون که طی سال ۹۳ ایجاد شده است ۱۲۰۰ واحد از آن در حوزه کشاورزی فعال شده‌اند افزود: تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی در حوزه دام، طیور، محصولات گلخانه‌ای و شیلات تاسیس شده‌ اند و ۱۳ هزار عضو در کنار ۱۴ هزار فرصت شغلی اضافه شد. محمدی با بیان اینکه ۱۳۰۰ تعاونی در بخش صنعت و معدن ایجاد شده است گفت: از این تعداد ۱۲ هزار عضو جدید و ۱۷ هزار فرصت شغلی به وجود آمده و علاوه بر آن با ایجاد ۵۰۰ تعاونی در سایر گرایش‌ها پیگیر استفاده بیشتر از ظرفیت این بخش اثرگذار هستیم. وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر ایجاد تعاونی‌ های جدید، آیا تقویت تعاونی‌ های تولیدی فعلی که پیش از این تشکیل شده‌ اند دنبال می‌شود یا خیر؟ گفت: در کنار افزایش تعداد واحدهای تولیدی تعاونی به بررسی وضع موجود و توانمندی این بخش اقداماتی انجام شده تا ظرفیت ایجاد شده حفظ شود. مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه در مورد نحوه ارائه تسهیلات به تعاونی ها گفت: با ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به ظرفیت اشتغال کشور اضافه شدند. این مقام مسئول در بخش تعاون با بیان اینکه در مجموع ۴۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از ۳ روش منابع داخلی، صندوق توسعه ملی و وجوه اداره شده پرداخت شد گفت: این میزان در سال ۹۲ حدود ۲۸۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۳ از رشد قابل توجهی برخوردار شد. وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در دست اجرای معاونت تعاون وزارتخانه، تخصیص وجوه اداره شده برای پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت به شبکه تعاونی‌هاست، در این خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی در حال تخصیص این اعتبارات است که تا ۳ برابر آن امکان ارائه تسهیلات وجود دارد. محمدی با اعلام اینکه تاکنون برای تشکیل کارگروه ملی توسعه تعاون، ۱۸ تفاهم‌نامه با استانداری‌ها به امضا رسیده است اظهارداشت: شورای عالی توسعه تعاون هر دو ماه یکبار به ریاست استانداران در استان‌ ها ایجاد خواهد شد که موجب تحرک و توسعه بیشتر این بخش می‌شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید