Performancing Metrics

تهاجم عربستان به یمن، نقض فاحش حقوق بشر است | اتاق خبر
کد خبر: 101380
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 07:50
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ورود مجامع بین‌المللی به حمله متجاوزانه عربستان به یمن و نقض فاحش حقوق بشر در این کشور گفت که قطعا این اق
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ورود مجامع بین‌المللی به حمله متجاوزانه عربستان به یمن و نقض فاحش حقوق بشر در این کشور گفت که قطعا این اقدام عربستان پیامدهای منفی منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی دارد و می‌تواند برای این کشور خطرناک باشد.
اتاق نیوز - نوذر شفیعی یکی از پیامدهای اصلی حمله عربستان به یمن را امنیتی کردن محیط خلیج فارس دانست و گفت: وقتی محیط منطقه‌ای امنیتی شود روابط به جای همکاری به سمت خصومت و دشمنی و عدم همکاری پیش می‌رود. وی با بیان اینکه نوعی بدبینی در مردم یمن نسبت به عربستان سعودی ایجاد شده است، افزود: قطعا مردم یمن خاطرات تلخ این تهاجم را فراموش نمی‌کنند و در حافظه‌ی تاریخی‌شان ثبت می‌شود. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه، تهاجم عربستان به یمن را باعث قطبی‌شدن منطقه دانست و گفت: این تهاجم منطقه را بلوک‌بندی می‌کند و کشورها را در تعارض با یکدیگر قرار می‌دهد که این رویه برای منطقه خطرناک است. به گفته وی، این تهاجم زمینه را برای ورود بازیگران خارجی به محیط خلیج فارس فراهم می‌کند؛ رویه‌ای که مغایر سیاست‌های کلی حفظ امنیت و توسعه منطقه است. شفیعی افزود: جنایاتی که در یمن اتفاق می‌افتد نقض فاحش حقوق بشر است که باید مراجع بین‌المللی به این موضوع ورود پیدا کنند. از طرف دیگر این تهاجم پیامدهای منفی منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی زیادی دارد که حتی می‌تواند برای عربستان نیز خطر بزرگی داشته باشد چون عربستان کشور آرامی نیست. وی توضیح داد: در عربستان فعل و انفعالات سیاسی و امنیتی علیه سیستم پادشاهی شکل گرفته است که اگر در جریان بهار عربی فرصتی پیدا می‌شد آن بهار به سمت عربستان حرکت می‌کرد و یا بدون تردید عربستان نیز دستخوش تغییرات جدی می‌شد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه، حمله عربستان به یمن را به دلیل وجود یک‌سری مسائل و خصومت‌های شخصی این کشور با یمن دانست و افزود: یمن منطقه‌ای ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک برای عربستان است. به همین دلیل عربستان داشتن نفوذ در یمن را می‌طلبد اما جریانات آگاه و بیدار سیاسی مخالف این خط مشی عربستان حرکت می‌کند. به همین دلیل عربستان سعودی در حال سرکوب استقلال‌طلبان و آزادی‌خواهان است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید