Performancing Metrics

اجحاف مالیاتی و عوارض شهرداری بر اصناف یاسوج مشهود است | اتاق خبر
کد خبر: 101453
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 10:27
اتاق نیوز - رئیس اتاق اصناف بویراحمد گفت: امیدواریم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تدبیر و درایت هرچه تمام‌تر به وضعیت اسفناک اصناف بویراحمد عنایت و توجه‌ای داشته ...

اتاق نیوز - رئیس اتاق اصناف بویراحمد گفت: امیدواریم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تدبیر و درایت هرچه تمام‌تر به وضعیت اسفناک اصناف بویراحمد عنایت و توجه‌ای داشته باشند و مشکلات آن‌ها را هموار کنند.

سید نادر موسوی  با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد نظام مالیاتی به حق نیست و به نوعی فرار مالیاتی را شاهد هستیم، گفت: این امر باعث شده تا سهم پرداخت اصناف شناسنامه‌دار در سطح استان و به تبع آن شهرستان بویراحمد دو چندان شود.

موسوی  تصریح کرد: اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، اداره استاندارد و شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود موظف به استانداردسازی و ساماندهی بازار هستند که لازم است شورای سلامت، دستگاه‌های نظارت بر اصناف، شهرداری و اداره امور مالیاتی بر استانداردسازی و ساماندهی صنوف برنامه‌ریزی مدون و اصولی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد عدم رعایت قوانین و ضوابط مالیاتی و عدم ساماندهی صنوف بدون پروانه کسب را از عوامل مهم در ایجاد معضلات فرهنگی و ناسلامتی جامعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوان در سال همدلی و همزبانی شاهد هم‌افزایی خوب مسئولان در کاهش مشکلات اصناف باشیم.

این مسئول ادامه داد: در مرکز کهگیلویه و بویراحمد قریب به 120 واحد صنفی میوه‌فروش مشمول پرداخت مالیات و عوارض شهرداری و اجاره بها هستند که با این وجود هزار و 200 دستگاه وانت‌بار که هیچ دستگاهی نظارتی بر فروش کالاهای آن‌ها ندارد و فقط با پرداخت عوارض به شهرداری و بدون پرداخت مالیات و عوارض عدم شناسنامه صنفی مشغول به کار هستند و هزار واحد صنفی در جمعه بازار یا هر روز بازار با فرار مالیاتی با حمایت شهرداری فعالیت می‌کنند این در حالی است که 800 واحد صنفی بزاز، خراز و پوشاک شناسنامه‌دار در شهرستان وجود دارد.

موسوی که از تضییع حقوق اصناف بویراحمد در بسیاری از امور گلایه‌مند بود، گفت: شهرداری باید مسئولیت پرداخت سهم مالیاتی واحدهای فاقد شناسنامه در ورودی‌های شهر و جمعه بازار را بر عهده بگیرد و امور مالیاتی نیز در راستای پیشگیری از فرار مالیاتی واحدهای صنفی بدون شناسنامه اقدامات لازم را اعمال کند.

وی گفت: آیا سزاوار بوده که میزان سهم مالیاتی قریب به دو هزار و 200 واحد صنفی غیرمجاز و غیرقانونی که توسط شهرداری واگذار شده از اصناف شناسنامه‌دار وصول شود.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد ادامه داد: آیا این کار تضییع حقوق اصناف نیست، آیا نمونه بارز فرار مالیاتی نبوده و باید پرسید که سهم مالیاتی آن‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند.

موسوی اذعان کرد: همدلی و همزبانی مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد و جامعه اصناف که همیشه همپای دولت بودند و بخش بزرگی از ملت است چگونه می‌خواهد اعتماد‌سازی و همدلی را به وجود آورد آیا شورای شهر نظارتی بر کار شهرداران مبنی بر پیشگیری از نابسامانی شهر دارند یا نه.

این مسئول با ابراز گلایه‌مندی از اداره امور مالیاتی اذعان کرد: چرا امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد که سهم عمده مالیات استان را از اصناف تامین می‌کند دفاع به حقی از اصناف ندارد.

وی بیان داشت: وانت‌های میوه‌فروش، دست‌فروشان، بزاز، خراز و پوشاک و ... جز با ایجاد مزاحمت در تردد و ورودی و خروجی‌های شهر و ترافیک شهری چه خدماتی به مردم ارائه می‌کنند حال باید این سوال را پرسید که چه کسی مسئول جمع‌آوری، سد معبر و ساماندهی و نظارت بر تخلفات واحدهای صنفی بدون شناسنامه صنفی است.

موسوی خودروهای فروش میوه و تره‌بار در ورودی و خروجی شهر زیبایی و مبلمان شهری را دگرگون کرده است.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه‌های میوه‌فروشان، بزاز، خراز، پوشاک به دلیل نابسامانی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری در حال تعطیل شدن هستند انتظار می‌رود استاندار استان به وضعیت نابسامان اصناف بویراحمد توجه لازم را داشته باشند و در راستای ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب تمهیدات لازم با برگزاری جلسه‌ای اتخاذ گردد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید