Performancing Metrics

غایبین نامدار دولتی و بخش خصوصی در لیست دولت | اتاق خبر
کد خبر: 101536
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 12:07

اتاق نیوز- با معرفی نمایندگان دولت جای خالی برخی چهره های شاخص در این لیست کاملا مشهود است. در دوره قبل حاشیه هیأت نمایندگان، همیشه فرصتی برای مذاکرات نمایندگان بخش خصوصی و مدیران پرنفوذ دولتی بود. اما در این دوره بسیاری از چهره های مطرح دولتی جایی در اتاق بازرگانی ندارند تا بار دیگر فعالان بخش خصوصی مجبور شوند برای دیدار با این افراد روزها در صف انتظار برگزاری جلسه با آنها قرار گیرند. با هم نگاهی به لیست این نمایندگان می اندازیم

مهدی کرباسیان- بدون شک یکی از مهمترین غایبین دولتی این دوره، مهدی کرباسیان رئیس هیأت عامل ایمیدرو محسوب می شود. این مدیر کهنه کار که اکنون مدیریت یکی از مهمترین نهادهای معدنی کشور را بر عهده دارد از گزینه هایی بود که می توانست به عنوان نماینده دولت در هیأت رئیسه اتاق تهران یا حتی ایران کرسی به خود اختصاص دهد. هرچند که برادر وی در این دوره هم در اتاق بازرگانی حضور دارد.

احمد دوست حسینی- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید پیش از آن که به این سمت برسد دبیرکل اتاق بازرگانی بود و به خوبی با شرایط اتاق آشنا است به همین دلیل حضور وی همیشه باعث حل برخی مشکلات بخش خصوصی می شد اما تصمیم بر این بود که در این دوره وی نیز در اتاق بازرگانی حضور نداشته باشد.

سید محمدعلی سید ابریشمی- معمولا دولتی ها در جلسات اتاق بازرگانی غیبت زیادی دارند ولی سید ابریشمی همیشه در جلسات حضوری منظم داشت. حضور وی به ویژه در اتاق بازرگانی ایران بسیار حایز اهمیت بود چرا که بسیاری از شهرستان ها مشکلات زیادی با مسئله شهرک های صنعتی دارند و همیشه در حاشیه جلسات اتاق ایران و در طول صرف ناهار شهرستانی ها مشکلات خود را با رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در میان می گذاشتند.

هاشم یکه زارع- از مدیرانی است که از دولت قبل همچنان در سمت خود باقی مانده است. در دوره های قبل تقابل وی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو با نمایندگان انجمن های خودروسازان و قطعه سازان همیشه دیدنی بود و هر زمان بحث صنعت خودرو مطرح می شد وی دیدگاه های دولتی در این مورد را مطرح می کرد. البته در این دوره اکثر نمایندگان بخش خودرو نیز به اتاق راه نیافتند و با معرفی دولت بالاخره محمدرضا نجفی منش به اتاق آمد تا صدای خودروسازان به صورت کامل از اتاق تهران خارج نشود.

نمایندگان دیگری هم از دولت بودند که اکنون نامی از آنها دیده نمی شود. غلامرضا شافعی، علی اکبر صابری، قربان دانیالی از جمله آنها هستند. بعضی از دولتی ها هم مانند اکبر کمیجانی به قدری در جلسات هیأت نمایندگان غیبت داشتند که تقریبا بخش خصوصی نیز فراموش کرده بود که وی نماینده اتاق بازرگانی است. اما جای خالی ها تنها به مدیران دولتی خلاصه نمی شود.

خصوصی هایی که در لیست دولت نیامدند

از زمانی که نتایج انتخابات دوره هشتم مطرح شد این موضوع که برخی چهره های بخش خصوصی به شکل نماینده دولتی به اتاق بیایند نیز مطرح شد. بعد از شکایت برخی از اعضای اتاق از نحوه برگزاری انتخابات به دیوان عدالت اداری در عمل پیشنهاد نماینده دولت شدن به عنوان یکی از راه های مصالحه مطرح گشت. در این میان نام های زیادی برای حضور به عنوان نماینده بخش دولتی مطرح شد که در نهایت 3 نفر از چهره های شاخص بخش خصوصی در لیست دولتی ها جای گرفتند. اما در پشت پرده مذاکرات مفصلی برای حضور چهره هایی دیگر مطرح شده بود.

احمد پورفلاح- یکی از افرادی بود که روز قبل از معرفی اسامی از سوی مقامات عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قبول نمایندگی دولت با وی تماس گرفته شد. البته وی که از ابتدا در انتخابات نیز شرکت نکرده بود حاضر به قبول این موضوع نشد ولی گفته می شود در گفت و گو با وزیر صنعت، معدن و تجارت فرد دیگری را برای نمایندگی پیشنهاد داد که وی نیز در نهایت در لیست نمایندگان دولت جایی نیافت.

مجیدرضا حریری- از دیگر افرادی بود که صحبت از نمایندگی دولت وی مطرح بود. نایب رئیس اتاق ایران و چین که همیشه به صحبت های جنجالی و تند مشهور است پس از انتخابات و اعلام نتایج برخلاف دوستانش مواضع میانه روی را در پیش گرفت تا این موضوع که قرار است وی نماینده دولت شود شدت بگیرد. اما گویا به نظر می رسد دولت نیازی به نمایندگانی که مسائل را با صراحت و گاهی گزنده بیان کنند، ندارد.

سیدحمید حسینی- از چهره های مطرح گروه خواستاران تحول بود که با اختلاف چند رای به اتاق تهران راه نیافت. در حقیقت اگر یک نفر از بخش بازرگانی به هر دلیل خارج شود دوباره شاهد حضور حمید حسینی در اتاق خواهیم بود. مواضع تند حمید حسینی در مصاحبه تلویزیونی رئیس اتاق بازرگانی ایران نشان داده بود که وی انگیزه زیادی برای حضور مجدد در اتاق بازرگانی دارد.

از دیگر چهره هایی که صحبت از نمایندگی آنها در بخش دولتی مطرح بود می توان به نقیب، حاجی بابا و راسخ اشاره کرد. هرچند که در نهایت هیچ کدام از این افراد در این دوره هشتم در اتاق بازرگانی حضور نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید