Performancing Metrics

برند سازی لازمه رشد و توسعه تولیدات داخلی است | اتاق خبر
کد خبر: 101603
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 13:22
اتاق نیوز - عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در جامعه امروزی برندها بسیار با اهمیت و دارای کارکرد ارزشی هستند و لازمه رشد و توسعه تولید داخلی محسوب می شوند که باید ...

اتاق نیوز - عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در جامعه امروزی برندها بسیار با اهمیت و دارای کارکرد ارزشی هستند و لازمه رشد و توسعه تولید داخلی محسوب می شوند که باید در این راستا فرهنگ سازی داشته باشیم.

مجتبی صفایی افزود: برندسازی یکی از موضوعات مهم در بازاریابی است که موجب اقتدار تولید و کسب وکار محصول خاص خواهد شد در حالی که متاسفانه در تولیدات داخلی به دلیل حمایت نشدن از برند، تولیدکنندگان کمتر به سمت برند سازی می روند که نباید اینگونه باشد.

وی تصریح کرد: برندسازی مستلزم حمایت دولت از تولیدکننده است و تولیدکنندای که برند دارد، نباید مالیات مضاعف پرداخت کند و نباید شرایط را به گونه ای ایجاد کرد که تولیدکننده برای تولید با کیفیت و برند سازی انگیزه نداشته باشد.

صفایی اظهار کرد: محصول تولیدی دارای برند از کیفیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل برند سازی موجب اعتماد مصرف کنندگان خواهد شد و باعث می‌شود آسان تر به بازارهای جهانی برای رقابت راه یافت.

سخنگوی اتاق اصناف ایران افزود: برندسازی کالاهای تولید داخل مستلزم فرهنگ سازی است و مردم باید به این باور برسند که تولیدات داخلی دارای برند از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار هستند و قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارند.

وی تصریح کرد: با حمایت تولید داخلی و بالا بردن سطح کیفیت محصولات ایرانی، علاوه بر ایجاد رقابت با تولیدات مشابه وارداتی، عرصه برای ورود کالای خارجی تنگ خواهد شد.

صفایی افزود: تولیدات داخلی به خصوص در حوزه پوشاک و لباس ایرانی باید با طرح های ایرانی باشد و باید به شرکت‌ها و طراحان اجازه داده شود که اساطیر ایرانی را بر روی پوشاک چاپ و حک کنند و کسبه و تولیدکنندگان نیز با خرید از آنها این موضوع را حمایت کنند تا جوانان به سمت استفاده از لباس های دارای طرح های خارجی نروند.

منبع: اتاق اصناف ایران

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید