Performancing Metrics

برای ساماندهی وضعیت نان یک وزارت خانه متولی اصلی شود | اتاق خبر
کد خبر: 101709
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1394 - 08:17
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل نان از قدیم ایام وجود داشته و مشکل عمومی مردم به خصوص قشر آسیب پذیر است تاکید کرد که نان باید متولی
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل نان از قدیم ایام وجود داشته و مشکل عمومی مردم به خصوص قشر آسیب پذیر است تاکید کرد که نان باید متولی خاصی داشته باشد تا نظارت کافی روی آن صورت گیرد.
اتاق نیوز - نعمت‌الله منوچهری  عنوان کرد: نان جزو ملزوم سفره مخصوصا مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر است که معاونت غذا و دارو، وزارت صنایع و بازرگانی، وزارت بهداشت و وزارت کشور همه روی آن نظارت می‌کنند و نظارت هیچ کدام واقعی نیست. هر کس به سلیقه خود نان می پزد و نابسامانی‌هایی در کار نانوایی‌ها هست که باید برطرف شود. او ادامه داد: دولت باید به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر به نان یارانه بدهد تا قیمت پایین بیاید. دهک‌های پایین جامعه نان بیشتری مصرف می‌کنند و از قیمت بالای نان متضرر می‌شوند. در توزیع آرد هم تخلف زیاد است و در پخت هم مشکلاتی وجود دارد و مردم از کیفیت پایین نان ناراضی هستند. این عضو کمیسیون بهداشت افزود: در کمیت نان هم تخلف صورت می‌گیرد و نان وزنی را که باید داشته باشد ندارد. به عبارت دیگر نان مسأله‌ای است که در بخش‌های مختلف آن تخلف زیاد صورت می‌گیرد و باید سر و سامان داده شود. او پیشنهاد داد: یک وزارت خانه به عنوان متولی اصلی در نظر گرفته شود و مسئولیت این کار را برعهده گیرد تا وضعیت نان ساماندهی شود؛ البته لازم است دولت نیز به نان یارانه تعلق دهد و قیمت آن را پایین نگه دارد. مردم می‌توانند بدون گوشت و میوه سر کنند اما بدون نان نه. منوچهری همچنین با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر کنترل جوش شیرین و افزایش ویتامین د و غنی سازی آرد نیز گفت: این موارد نیز به نظارت بر می گردد؛ اگر نظارت جدی نباشد نانواها کار خود را می‌کنند و افزایش موادی مثل ویتامین د نیز باعث زیاد شدن قیمت نان می‌شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید