Performancing Metrics

آمادگی مجلس برای مقابله به مثل با سنای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 101859
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1394 - 10:54
یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر سنای آمریکا طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای را به تصویب برساند مجلس هم طرح الزام دولت ...
یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر سنای آمریکا طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای را به تصویب برساند مجلس هم طرح الزام دولت به غنی‌سازی را در دستور کار قرار می‌دهد.
اتاق نیوز - محمدحسن آصفری با اشاره به تصویب طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای ایران و 1+5 در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، اظهار کرد: به نظر من این موضوع بیشتر از اینکه مربوط به مشکلات داخلی آمریکا باشد سناریویی برای تحت فشار قرار دادن ایران است. وی افزود: اوباما موظف است به مفاد توافق نهایی که بین ایران و 1+5 نوشته می‌شود عمل کند چرا که ما با دولت آمریکا سرکار داریم و این وظیفه دولت آمریکاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند. این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: هرگونه اقدام آمریکایی‌ها در جهت مانع‌تراشی در روند مذاکرات و ادامه مذاکرات از نظر ما قابل قبول نخواهد بود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. آصفری یادآور شد: اگر کنگره آمریکا بخواهد این طرح را به تصویب برساند ما هم طرح الزام دولت به غنی‌سازی و بازگشت به عقب در این زمینه را در دستور کار قرار می‌دهیم بنابراین به نفع غرب است که دست از کارهایی که مذاکرات را با چالش و مانع مواجه می‌کند بردارد در غیر این صورت مجلس آمادگی دارد با طرح الزام دولت به غنی‌سازی مقابله به مثل کند. وی با بیان اینکه هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در آمریکا مایلند توافق بین ایران و 1+5 در زمان آنها انجام شود، خاطرنشان کرد: آنها این توافق را برگ برنده خود در میان مردم آمریکا می‌دانند لذا به نظر می‌رسد این مانع‌تراشی‌ها از سوی رقبای اوباما صورت می‌گیرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید