Performancing Metrics

اینستاگرام می‌تواند یک شروع خوب باشد | اتاق خبر
کد خبر: 102096
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1394 - 10:32
یک عکاس معتقد است، اینستاگرام می‌تواند شروعی خوب برای عکاسانی باشد که به‌طور حرفه‌ای کار می‌کنند و می‌خواهند به جامعه هنری وارد شوند....
یک عکاس معتقد است، اینستاگرام می‌تواند شروعی خوب برای عکاسانی باشد که به‌طور حرفه‌ای کار می‌کنند و می‌خواهند به جامعه هنری وارد شوند.
اتاق نیوز - روزبه روزبهانی درباره‌ی فعالیتش در شبکه اجتماعی اینستاگرام اظهار کرد: من حدود یک سال است که در اینستاگرام حضور فعال دارم و از همان اول با دید حرفه‌ای و برای به اشتراک گذاشتن عکس‌هایم به این شبکه اجتماعی وارد شدم. از ابتدا اینستاگرام را یک مدیای تازه برای ارائه آثارم در نظر گرفتم و فکر کردم محیط خوبی برای ارائه عکس‌هایی است که خوب کار شده‌اند؛ اما روی دیوار نمی‌روند و در کتابی هم چاپ نمی‌شوند. او توضیح داد: سیستم عکاسی من به این صورت است که یا پروژه کار می‌کنم یا هر جا که دوربین یا موبایل همراهم باشد، از سوژه‌های خاص عکس می‌گیرم. علاوه بر به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی که توسط تلفن همراهم گرفته‌ام، عکس‌هایی را که با دوربین عکاسی هم ثبت شده‌اند، در اینستاگرام به نمایش می‌گذارم. بنابراین این محیط برای من یک محیط کاملا حرفه‌ای محسوب می‌شود. این عکاس درباره‌ی موضع‌گیری برخی عکاسان در برابر حضور در این شبکه اجتماعی نیز اظهار کرد: همان‌طور که با آمدن دوربین‌های دیجیتال، آن‌هایی که با سیستم آنالوگ کار می‌کردند نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند یا در برابر شبکه‌های اجتماعی دیگر جبهه گرفتند، درباره‌ی اینستاگرام هم همین‌طور بوده است. البته این موضوع را من فقط در ایران دیده‌ام. خیلی از عکاسان مطرح دنیا از همان زمانی که اینستاگرام وارد گوشی‌های همراه شد در آن صفحه‌های شخصی باز کرده و آثارشان را به نمایش گذاشته‌اند. روزبهانی ادامه داد: اینستاگرام محیطی است که عکاس می‌تواند بدون واسطه، با مخاطبش ارتباط برقرار کند. در دنیای شلوغی که مردم وقت و فضایی برای دیدن عکس ندارند اینستاگرام موقعیت خوبی را فراهم می‌کند تا علاقه‌مندان به عکاسی عکس‌های خوب را ببیند. او در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی مزیت‌های حضور در این شبکه اجتماعی گفت: اینستاگرام می‌تواند شروعی خوب برای عکاسانی باشد که به‌طور حرفه‌ای کار می‌کنند و حالا می‌خواهند وارد جامعه هنری شوند. چند عکاس بودند که من به واسطه همین اینستاگرام با آن‌ها آشنا شدم و کمک‌شان کردم که بتوانند عکس‌های‌شان را در نمایشگاه‌ها و گالری‌ها هم به نمایش بگذارند. روزبهانی درباره‌ی طیف مخاطبان اینستاگرام نیز بیان کرد: مخاطبان اصلی یک صفحه حرفه‌ای عکاسی به مرور شکل می‌گیرند. شاید در ابتدا هر مخاطب از هر قشری، صفحه را دنبال کند، اما در نهایت آن‌هایی که به سوژه و سبک مورد نظر علاقه‌مند باشند باقی می‌مانند و به مخاطبان همیشگی تبدیل می‌شوند. من علاوه بر دوستان عکاسم، مخاطبانی دارم که پیگیر جدی عکس‌هایم در صفحه اینستاگرامم هستند و همیشه برایم کامنت می‌گذارند و نظر می‌دهند. روزبه روزبهانی متولد 1359 و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی گرافیک است. برگزاری نمایشگاه‌های مختلف گروهی و انفرادی در ایران و خارج از کشور و تدریس به مدت چهار سال، از جمله فعالیت‌های این عکاس به‌شمار می‌رود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید