Performancing Metrics

چرخ اصناف باید بچرخد تا دولت مالیات بگیرد | اتاق خبر
کد خبر: 102263
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1394 - 10:39
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی نیاز به همدلی و همزبانی دارد، تا دولت زمینه کسب و کار و افزایش درآمد را برای صنوف و تجار فراهم نکند، آنها...

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی نیاز به همدلی و همزبانی دارد، تا دولت زمینه کسب و کار و افزایش درآمد را برای صنوف و تجار فراهم نکند، آنها قادر به پرداخت مالیات مورد نظر دولت نخواهند بود.

محمد علی صدیقی گفت: برای تحقق شعار سال و تحقق همدلی و همزبانی در بدنه اصناف با دولت، قطعا اولین گام مثبتی که می‌توان برداشت، رسیدن به یک توافق مالیاتی مناسب است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توافق مالیاتی باید دو طرف وضعیت یکدیگر را درک کنند و در مذاکره با هم از ادبیات مناسب استفاده کنند،ادامه داد: با پیشنهاد دادن برخوردهای چکشی برای دریافت مالیات نمی‌توان به همدلی و همزبانی رسید.

نماینده تبریز در اتاق اصناف ایران افزود: اصناف پرداخت مالیات برای کشور را مفید می‌دانند چون معتقد هستند اقتصاد ایران باید از تک محصولی بودن و وابستگی به بلای سیاه (نفت) خارج شود.

صدیقی با بیان اینکه اصناف ایران اجازه نمی‌دهند تا وابستگی ایران به نفت تبدیل به یک حربه در دست دشمنان شود، گفت: دولت باید با قرار دادن تسهیلات در اختیار تولیدکننده و صنعت‌گر و کمک به کسب و کار اصناف وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهد، اگر دولت همراهی نکند اصناف به تنهایی نمی‌توانند گره از مشکلات اقتصادی باز کند.

وی تصریح کرد: کشور باید از خام فروشی دوری کند، ما به عنوان متولیان اصناف معتقد به پرداخت مالیات هستیم، اما همانطور که رئیس جمهوری فرمودند سانترفیوژ باید بچرخد اما زندگی مردم هم باید بچرخد، ما هم می گوییم برای دریافت مالیات اول باید چرخ بازار بچرخد و به سود برسد تا مالیات پرداخته شود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: بنابراین مالیات باید داده شود اما اول باید به فکر حفظ اصناف بود، تغییرات و تنش‌های سیاسی و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد، بسیاری از اصناف را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

صدیقی با بیان اینکه دولت نباید اصناف شناسنامه‌دار را برای گرفتن مالیات تحت فشار بگذارد، گفت: همه باید مالیات بپردازند سازمان امورمالیاتی به دنبال راهکار برای دریافت مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند باشد.

وی گفت: امیدواریم تلاش شود تا در آستانه یک تیر ماه که روز بزرگداشت اصناف است، خبرهای خوب به اصناف داده شود.

منبع: اتاق اصناف ایران

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید