Performancing Metrics

چمران : بارندگی‌های اخیر برای کم‌ آبی تهران حکم مسکن را داشت | اتاق خبر
کد خبر: 102711
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1394 - 14:39
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به رغم بارندگی های اخیر ،شهر تهران همچنان با مشکل کم آبی مواجه است، از شهروندان تهرانی خواست همچون گذشته در مصرف بهینه آب مش...
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به رغم بارندگی های اخیر ،شهر تهران همچنان با مشکل کم آبی مواجه است، از شهروندان تهرانی خواست همچون گذشته در مصرف بهینه آب مشارکت جدی داشته باشند.
اتاق نیوز مهدی چمران در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را به مسلمین تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم در این ماه از عبادات خاصی که برای مومنین وجود دارد بهره مند شویم. وی در ادامه افزود: موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که به رغم بارندگی های اخیر میزان آب سد های تهران هنوز به میزان سال قبل هم نرسیده و این اخباری که مبنی بر پر شدن سد ها منتشر می شود تنها موجب این خواهد شد که مردم آن طور که باید در صرفه جویی آب مشارکت نکنند. چمران تصریح کرد: عدم صرفه جویی شهروندان در مصرف آب موجب خواهد شد تا با کمبود آب مواجه شویم ، این در شرایطی است که بارندگی های اخیر تنها مسکنی برای شهر تهران بوده است. وی با بیان اینکه اگر 10 سال دیگر هم بارندگی های اینگونه ادامه یابد مشکل آب و نیز منابع آب زیر زمینی تهران رفع نخواهد شد، گفت: تنها در زمستان امسال قریب به 47 ،48 درصد از منابع آب های زیر زمینی استفاده شده است. چمران با بیان اینکه استفاده از منابع آب های زیر زمینی حتی نشست زمین را نیز موجب می شود؛‌ تاکید کرد: بنابراین باید گفت مشارکت شهروندان در صرفه جویی و مصرف بهینه آب یک امر جدی و ضروری است . چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف دومین اسکلت 7 هزار ساله در شهر تهران گفت: کشف دومین اسکلت 7 هزار ساله در خیابان مولوی تهران بیش از پیش قدمت این شهر را اثبات می کند، از اینرو این ادعا که تهران شهری جدیدالاحداث بوده مردود است. رییس شورای اسلامی شهر تهران هچنین در بیان وقایع نگاری دهه آخر فروردین ماه اظهار داشت: 29 فروردین ماه سالروز کشتار اهالی قانا به دست رژیم منحوس صهیونیست است . وی ادامه داد: قانا شهر کوچکی در جنوب لبنان است که سازمان ملل در آن جا پناهگاه ایجاد کرده بود ودر سال 1996 اسراییل پناهگاه سازمان ملل را بمباران کرد . این اوج وحشگیری اسراییلی ها بود. وضعیت بغرنج این شهر در سفری که بعد از بمباران به آنجا داشتیم کاملا مشهود بود. چمران همچنین با اشاره به سالروز ارتش گفت: 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و شهدای فداکار نیروی زمینی ارتش است و این روز را به مردم ،نیروهای مسلح و ارتش تبریک می گوییم. وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام دستور دادند که نیروهای ارتشی با سلاح های سبک در خیابان ها رژه روند و این فتح بابی بود تا این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید