Performancing Metrics

اتاق نیوز گزارش می دهد/در جلسه مشترک روسأی اتاق های اصناف،بازرگانی و تعاون چه گذشت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 102957
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1394 - 13:54
اتاق نیوز - احسان احمدی - جلسه مشترک روسای اتاق های اصناف ،بازرگانی و تعاون با محوریت بررسی اولویت های حصول همدلی دولت و بنگاهها در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد و به...
اتاق نیوز - احسان احمدی - جلسه مشترک روسای اتاق های اصناف ،بازرگانی و تعاون با محوریت بررسی اولویت های حصول همدلی دولت و بنگاهها در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد و به طور حتم این جلسه را می توان به عنوان اولین نشست صمیمانه و تخصصی میان اتاق ها در چند سال گذشته دانست. 
در مسیر ایجاد یک تعامل سازنده و نگاه متفاوتی که دولت فعلی در مقایسه با دولت قبلی به بخش خصوصی دارد، اتاق اصناف ایران پیش قدم شد تا تعامل بین اتاق ها را وارد مسیری جدید وسازنده کند. در این جلسه علی فاضلی بحث فرمان رهبری در رابطه با همدلی و هم زبانی و ایجاد اشتغال بخصوص برای بیکاران تحصیلکرده را مطرح کرده است و مقرر شد تا نقطه نظرات سه اتاق به دفتر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری ارائه می شود. در شرایط رکودی نباید مالیات بیشتری اخذ شود غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی هم موافقت خود را با تعامل بین سه اتاق اعلام کرده و پیشنهاد ارائه راهکارهای اساسی  به دولت را مطرح و خواستار این شده است که کشور از طریق مالیات باید اداره شود و از درآمد حاصل از نفت مبرا شود. عضو  اتاق بازرگانی ایران خواستار تغییر شیوه در اخذ دریافت مالیات شده است و  اعلام کرده است که در شرایط رکودی نباید مالیات بیشتری اخذ شود و باید از طریق نظام تشخیص و نظام وصول صحیح این کار را اجرا کرد. واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی برای افزایش نقدینگی در بازار

کریمی عضو هیات مدیره اتاق تعاون هم تعامل بین سه اتاق و همبستگی در طی سال های گذشته را بی سابقه خوانده  است و اینگونه جلسات و ارائه راه کارهای کارشناسی شده برای خروج از وضعیت رکود را مهم خوانده است.نماینده تعاون خواستار افزایش همکاری های دولت برای واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی شده است و  اعتقاد دارد که با این اتفاق قطعا نقدینگی در بازار بیشتر خواهد شد و میزان اشتغالزایی نیز رشد خواهد کرد.

ایجاد انضباط در سیاست های پولی ، پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت صحیح و منطقی از بنگاههای تولیدی ، بازرگانی و خدماتی، ضرورت برخورد جدی و صحیح با قاچاق در مبادی ورودی به کشور، برنامه ریزی صحیح و تدوین ساستهای تجاری منطبق با شرایط جاری و آتی اقتصادی کشور، حل مسائل بازرسی و حمایت اثر بخش دولت از بازرسی بنگاهها اعم تولیدی و خدماتی و صنفی ، ساماندهی وصول عادلانه مالیات ، بازنگری در شیوه اجرای سیاستهای تامین اجتماعی و بیمه شاغلان از دیگر موضوعاتی بود که رئیس اتاق اصناف ایران بر آن تأکید داشت و برای رسیدن به این اهداف خواستار برنامه ریزی اساسی توسط بخش خصوصی و دولت  شد.

در این جلسه مقرر شد که پیگیری این مسائل توسط دبیران کل سه مجموعه، یک برنامه عملیاتی تدوین و طراحی شود و به صورت مستمر هر 15 روز یکبار با حضور دبیران کل سه مجموعه اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون رسیدگی شود.

به طور حتم برگزاری این جلسه اقدام عملی و موثری است که توسط اتاق اصناف ایران برداشته شد و استراتژی این اتاق این است که این موارد را به مراکز استانها نیز تعمیم بدهد تا این حرکت در کل کشور هم صورت بگیرد. به نظر می رسد که با توجه به تغییر رویکرد اقتصادی که در منطقه به وجود آمده این اقدامات می تواند منجر به ارتقاء جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور شود.

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید