Performancing Metrics

ایران و آلمان می توانند شرکای مناسبی در صنعت نساجی باشند | اتاق خبر
کد خبر: 103232
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1394 - 11:13
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ویژه این وزارتخانه به منظور سرمایه گذاری مناسب در بخش صنعت نساجی خبر داد و گفت: ایران و آلمان به طور حتم می
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ویژه این وزارتخانه به منظور سرمایه گذاری مناسب در بخش صنعت نساجی خبر داد و گفت: ایران و آلمان به طور حتم می توانند شرکای مناسبی در صنعت نساجی باشند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا، گلناز نصرالهی روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی 'تکنولوژی آلمان به دیدار صنعت نساجی و فرش ایران می آید' که با حضور سفیر آلمان و جمعی از صنعتگران و سازندگان ماشین آلات صنعت نساجی در تهران برگزار شد، از صنعت نساجی به عنوان یکی از بزرگترین صنایع ایران نام برد. وی سرمایه گذاری 95 درصدی بخش خصوصی توانمند در صنعت نساجی را از امتیازات ویژه این بخش در کشور عنوان کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به همین دلیل برای این بخش اهمیت ویژه ای قائل است. وی در ادامه به برنامه ریزی این وزارتخانه برای حمایت و سرمایه گذاری هرچه بیشتر در صنعت نساجی در سال های آتی اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری و حمایت از طریق صندوق ذخیره ارزی کشور در بخش های صادرات محور با هدف جایگزینی محصولات وارداتی در اولویت خواهد بود. وی با بیان اینکه بسیاری از ماشین آلات مورد استفاده در صنعت نساجی کشورمان در سال های گذشته آلمانی بوده است، اظهار داشت:همکاری مناسبی که در حال حاضر بین شرکای تجاری ایران و آلمان وجود دارد می تواند به توسعه هرچه بهتر این صنعت در کشور کمک کند و ایران و آلمان می توانند شرکای مناسبی در صنعت نساجی باشند. نصراللهی با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت و سرمایه گذاری به منظور افزایش حجم تولیدات نساجی در کشورمان،گفت: این بحث توسعه ای در صنعت پوشاک بعنوان موتور محرک سایر رشته های صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. وی با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرهای اصفهان و کاشان به عنوان شهرهایی که دارای صنعت نساجی قوی می باشند، افزود: مسائلی مانند خدمات پس از فروش و همچنین قیمت مناسب ماشین آلات از دغدغه های اصلی صاحبان این صنایع است که بایستی مورد توجه سازندگان ماشین آلات آلمانی قرار گیرد. کنفرانس بین المللی دو روزه 'تکنولوژی آلمان به دیدار صنعت نساجی و فرش ایران می آید' (VDMA) با رویکرد تجاری با حضور جمعی از مسئولان صنعت نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان اتاق ایران و آلمان، سفیر و سرکنسولگری آلمان، رییس انجمن ماشین سازی نساجی آلمان و جمعی از اساتید نساجی دانشگاه های ایران در محل هتل پارسیان در حال برگزاری است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید