Performancing Metrics

عرب ها مشتری ثابت بلور‌ و‌ چینی ایران هستند | اتاق خبر
کد خبر: 103544
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1394 - 11:47
اتاق نیوز - رئیس اتحادیه بلور و چینی مشهد گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تولید محصولات چینی و بلورجات نداریم و میزان واردات نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری یافت
اتاق نیوز - رئیس اتحادیه بلور و چینی مشهد گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تولید محصولات چینی و بلورجات نداریم و میزان واردات نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری یافته است.
حسین بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه کشورهای عربی مشتری ثابت محصولات چینی و ظروف تفلون ایرانی هستند، اظهار کرد: کیفیت بالای ظروف ایرانی در کنار ضخامت کم، شفافیت مواد استفاده شده در آن و همچنین تنوع در طرح و رنگ علت اصلی گرایش کشورهای مختلف به محصولات ایرانی است. وی ادامه داد: اکثر کارهای مربوط به صنف بلورجات و چینی که شامل انواع چینی و لوستر می‌شود، تولید داخلی بوده و خوشبختانه با تلاش اصناف، نیاز کشور و استان به محصولات خارجی کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات چینی و بلورجات در سطح بالایی قرار دارد، اظهار کرد: واحدهای تولید کننده چینی استان علاوه بر داشتن کیفیت بالا و پاسخگویی به نیازهای داخلی از نظر صادرات نیز ارزآور هستند. بهنام، تقویت تولیدات داخلی را شرط اصلی بی‌نیازی کشور از واردات دانست و افزود: امسال واحدهای بلوری با تولید کالاهای متنوع و باکیفیت توانستند در کشورهای همسایه حرفی برای گفتن داشته باشند. رئیس اتحادیه بلور و چینی استان به صفر رسیدن میزان واردات را غیر ممکن دانست و خاطرنشان کرد: کالاهای قانونی از طریق گمرک وارد کشور می‌شود، ولی خوشبختانه با رسیدن به این باور که خود می‌توانیم نیازمان را پاسخگو باشیم، میزان واردات به حداقل ممکن رسیده است. وی با بیان اینکه افزایش میزان نقدینگی و سرمایه‌ در گردش کارخانجات کمک زیادی به صنعت کشور می‌کند، گفت: اگر این میزان افزایش یابد، بحث اشتغال‌زایی و تولید داخلی در حد رفع نیازهای کشور به طور مطلوب حل خواهد شد. بهنام در خصوص لوسترهای تولیدی کشور نیز عنوان کرد: بعضی از دانه‌های بکار رفته در لوستر از کشورهای ترکیه و مصر به ایران وارد می‌شود، ولی خوشبختانه در حال حاضر لوسترهای تولید شده در ایران دارای کیفیت بالا بوده و گارانتی همراه آن نیز تضمینی برای کیفیت فلز بکار رفته و شفافیت لوستر است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید