Performancing Metrics

تأکید وزرای دفاع ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور | اتاق خبر
کد خبر: 103668
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1394 - 08:59
وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی دیداری در استانبول، بر علاقه دو طرف برای توسعه مناسبات دفاعی و نظامی و حل مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات منطقه‌ای تاکید کردن
وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی دیداری در استانبول، بر علاقه دو طرف برای توسعه مناسبات دفاعی و نظامی و حل مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات منطقه‌ای تاکید کردند.
اتاق نیوز - سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به نمایندگی از ریاست جمهوری و بنا به دعوت رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت در مراسم یادبود یکصدمین سالگرد جنگهای زمینی و دریایی چاناک قلعه و اجلاس صلح در استانبول، روز پنجشنبه به ترکیه سفر کرد، در حاشیه این برنامه با «عصمت یلماز» وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر دفاع ایران و همتای ترکیه ای وی در این دیدار تاکید کردند که مسائل و مشکلاتی که کشورهای منطقه با آنها روبرو هستند، باید از راههای مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل شود و مداخله‌های نظامی جز پیچیده‌تر کردن مشکلات تاثیری ندارد. دهقان همچنین با تشریح ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که دو کشور در ابعاد دفاعی و نظامی دارند، همکاری آنکار و تهران در این زمنیه‌ها را موجب تحکیم صلح و ثبات در منطقه خواند. وزیر دفاع ترکیه نیز با اشاره به این‌که «مرزهای ایران و ترکیه، مرزهای صلح و دوستی است»، افزود: خوشبختانه دو کشور ایران و ترکیه در امور دوجانبه هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و اختلاف نظرها نیز با گفت‌وگو میان مقامات دو کشور قابل حل است. وزیر دفاع کشورمان با برشمردن برخی از اشتراکات دو کشور تاکید کرد: مشترکات دو ملت و دو دولت ایرن و ترکیه به حدی زیاد است که اختلاف نظرها، نمی‌تواند تاثیری بر روابط تهران – آنکار داشته باشد. در این دیدار همچنین وزرای دفاع دو کشور بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها میان تهران – آنکارا تاکید کردند. سردار دهقان در این ملاقات از وزیر دفاع ترکیه برای دیدار از تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید