Performancing Metrics

خروج 3000 هکتار اراضی ملی از تصرف زمین‌خواران | اتاق خبر
کد خبر: 103706
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1394 - 11:06
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست از بازپس‌گیری 3000 هکتار از اراضی ملی از دست زمین‌خواران خبر داد و گفت: 5000 هکتار دیگر ن
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست از بازپس‌گیری 3000 هکتار از اراضی ملی از دست زمین‌خواران خبر داد و گفت: 5000 هکتار دیگر نیز از این اراضی از طریق قوه قضائیه در حال رسیدگی و پیگیری است.
اتاق نیوز - سید احمد نبوی در پیش از خطبه‌ نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک، خاک را عنصری پاک دانست که باید در حفظ و حراست از آن کوشید و تصریح کرد: امروز با بی‌دقتی درختان را از دست داده‌ایم، پسآب صنعتی تصفیه نمی‌شود و خاک را دچار آلودگی می‌کنیم و این در حالی است که حفظ خاک بسیاری از مسائل و مشکلات را قابل کنترل خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی و مشکلات خاک، امروز به مشکلاتی کشوری بدل شده است، افزود: مشکلات محیط زیست مربوط به یک یا دو دولت نیست بلکه مسئله‌ کلان کشوری و ایجاد شده در طولانی‌مدت است و نباید صرفا آن را به دولتی خاص نسبت داد. مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: در این راستا دستگاه قضا بیشترین حمایت و تلاش را برای حفاظت از عرصه‌ها و اراضی کشور داشته است. وی با تاکید بر اینکه باید برای انجام همه امور در کشور پیوند زیست‌محیطی وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه در کمال بی‌دقتی بسیاری از منابع خود را مانند منابع آب به هدر می دهیم و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم. نبوی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اراک، با ابراز امیدواری از اینکه بزودی این مشکل رفع شود، عنوان کرد: بزرگترین چالش زیست‌محیطی کشور در عرصه خاک است. این خاک از گذشتگان ما به ارث رسیده و باید آن را سالم به آیندگان تحویل دهیم. آلوده کردن آن جرم است. مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست، بر راه‌اندازی اتاق کشیک در حوزه محیط زیست در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: این اتاق در اغلب استان‌های کشور ایجاد شده و استان مرکزی نیز به دلیل حساسیت‌های هوایی، آبی و خاکی که دارد باید به مانند استان‌های کلان کشور قلمداد شود و جهت راه اندازی این اتاق تلاش کند تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری را به این استان ارائه داد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید