Performancing Metrics

معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:65میلیارد دلار ارز صادراتی در سال ۹۴ | اتاق خبر
کد خبر: 103831
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1394 - 14:02
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی صادرات ۶۵ میلیارد دلاری ایران در سال ۹۴ خبرداد و گفت: چین همچنان اولین شریک تجاری ایران باقی خواهد ماند....
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی صادرات ۶۵ میلیارد دلاری ایران در سال ۹۴ خبرداد و گفت: چین همچنان اولین شریک تجاری ایران باقی خواهد ماند.
ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهر از برنامه‌ریزی برای دستیابی به صادرات ۶۵ میلیارد دلاری در سال ۹۴ خبرداد و گفت: بر این اساس، تمام تلاش دولت این است که با حمایت از صادرات غیرنفتی، بتواند از ارز حاصل از صادرات برای تامین نیازهای کشور استفاده کند، این در حالی است که اقدامات دیپلماسی وزارت امور خارجه در روند رشد صادرات تاثیرگذار خواهد بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مجموعه اقدامات بین‌المللی از سوی تیم مذاکره‌کننده، راه را برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران در سال‌جاری باز خواهد کرد، این درحالی است که اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور به ویژه تلاش برای رفع تحریم‌ها، گام موثری است که امیدواریم به نتیجه مثبت برسد، چراکه برداشته شدن تحریم بانکی می‌تواند کمک شایانی به صادرات غیرنفتی کشور کرده و هزینه مبادله را کاهش دهد. وی تصریح کرد: هم اکنون هزینه مبادله کالا به دلیل تحریم‌های بانکی برای صادرکنندگان ایرانی بالا است و نقل و انتقال پول از شیوه‌های غیربانکی صورت می‌گیرد که این خود هزینه مبادله را افزایش داده است؛ بنابراین به نظر می رسد که با برداشته شدن تحریم‌ها، شرایط برای جهش صادراتی فراهم خواهد شد. به گفته افخمی‌راد، چین در سال گذشته اولین شریک تجاری ایران بوده و به نظر می‌رسد در سال‌جاری نیز این روند حفظ شود، این در حالی است که اولویت‌های صادراتی کشور، صادرات به ۱۶ کشور دنیا است که به نظر می رسد با چشم‌انداز مثبت روابط بین‌المللی، تغییراتی در واردات و صادرات خواهیم داشت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید