Performancing Metrics

چه کسی می ماند؟... | اتاق خبر
کد خبر: 1041
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1390 - 08:15

محمد نهاوندیان،علا میرمحمد صادقی ،شجاع الدین بازرگانی، غلامحسین شافعی، هوشنگ فاخر، ابراهیم جمیلی و مسعود دانشمند؛ هفت چهره ای هستند که به صندلیهای هیات رییسه تکیه زده و هر هفته برای اتخاذ تصمیماتی که در از سوی دبیرکل و قائم مقام وی در دستور جلسه قرار می گیرد دور هم جمع می شوند و در بین آنها رییس اتاق تهران نیز در جلسات هیات رییسه می نشیند.در بین اعضای فعلی هیات رییسه به جز یک نفر مابقی برای حضور مجدد در هیات رییسه اتاق ایران اشتیاق بسیاری از خود نشان داده اند.

به گزارش اتاق نیوز؛در این بین شجاع الدین بازرگانی و محمد نهاوندیان آمادگی خود را برای تصاحب صندلی ریاست اتاق ایران اعلام کرده و قرار است به رقابت با هم بپردازند.از سویی نیز علینقی خاموشی چهره ای که 27 سال مداوم ریاست اتاق ایران را بر عهده داشته است اینبار نیز خود را کاندید هیات رییسه اعلام نموده و قصد تصاحب مجدد ریاست اتاق ایران را دارد.البته ناظران از احتمال طرح چهره های دیگری نیز برای ریاست اتاق ایران خبر می دهند.

میرمحمد صادقی نایب رییس مشترک اتاق تهران و ایران نیز که سالها بر این کرسی تکیه داشت در یک اقدام ناگهانی اعلام کرده است که کاندید هیات رییسه نخواهد شد. در این بین جمعی از تشکلها و هیات نمایندگان اتاق ایران در حال رایزنی با وی برای انصراف از این تصمیم هستند و پیش بینی این است که وی به عرصه رقابت بازگردد. اما قطعا برای تثبیت خود با توجه به نارضایتی برخی از اعضای هیات نمایندگان از کاندید شدن اعضای هیات رییسه اتاق تهران در اتاق ایرن و کاندیداتوری یحیی آل اسحاق و برخوردار و نیز راسخ ـ دبیرکل اتاق ایران ـ رقابت برای نایب رییسی اول نیز ساده نخواهد بود.

نام شافعی  و فاخر  که از هیات رییسه اتاقهای شهرستانها در هیات رییسه حضور دارند نیز در کنار نامهایی چون سلیمانی اهواز و جلال پور کرمان و جمعه ای سمنان برای هیات رییسه اتاق ایران مطرح است اما اینکه چقدر شانس تجدید در هیات رییسه را دارند برای کسی معلوم نیست و تعداد بالای کاندیداها نیز پیش بینی را سخت تر کرده است.گویی اتاقهای شهرستانها  برای حضور در هیات رییسه اتاق ایران رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت.

مسعود دانشمند به عنوان خزانه دار سالهای پر حاشیه اتاق و تنها عضو هیات رییسه اتاق که این روزها کمتر صدایی از او شنیده می شود نیز برای حضور مجدد اعلام کاندیداتوری کرده و معتقد است کارهای بسیاری را در حوزه گمرک برای بخش خصوصی و اعضای اتاق انجام داداه است.

در این بین ابراهیم جمیلی  تنها چهره ای بود  که در بین اعضای هیات رییسه اتاق ایران از همان ابتدا کناره گیری خود را از هیات رییسه دور هفتم اعلام کرد. وی در کنار سایر اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران در انتظار آنست تا در روز 25 خرداد نتایج انتخابات مشخص شود.

با توجه به اینکه همه اعضای هیات رییسه اتاق ایران به جز یک نفر مدعی هیات رییسه هستند باید دید کدامیک از این چهره ها موفق به کسب آرای هیات نمایندگان اتاق ایران شده و در کرسی خود باقی می مانند.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید