Performancing Metrics

علی ربیعی:ایجاد اشتغال نیازمند تعامل سازنده با دنیا است | اتاق خبر
کد خبر: 104280
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1394 - 11:22
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال نیاز به تعامل سازنده با دنیا داریم که خوشبختانه در دولت یازدهم این سیاست به طور جدی دنبال می شود....
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال نیاز به تعامل سازنده با دنیا داریم که خوشبختانه در دولت یازدهم این سیاست به طور جدی دنبال می شود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا؛ علی ربیعی روز دوشنبه در نخستین روز از همایش دو روزه ملی کار که در مجموعه تلاش برگزار شد، تاکید کرد: رابطه سازنده با کشورهای دیگر نیاز به بازار جهانی، فناوری های نوین برای توسعه اشتغال در کشور دارد لذا اگر نتوانیم بر این موارد غلبه کنیم با بیکاری مواجه خواهیم شد. وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید دو هزار و 663 تشکل کارگری - کارفرمایی ایجاد شده که 50 درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است. ربیعی با اشاره به شمار شاغلان در کشور، گفت: هم اکنون 22 میلیون شاغل در کشور داریم که 15 میلیون نفر دفترچه بیمه دارند و هفت میلیون نفر در مشاغل غیررسمی مشغول فعالیت هستند. وی ادامه داد: در سال 93، 600 هزار بیمه اجباری در کشور داشتیم که می توان ادعا کرد که به همین میزان در کشور اشتغال ایجاد شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای مقابله با بحران بیکاری باید سالانه 800 هزار شغل در کشور ایجاد شود تا تعداد شاغلان به 35 میلیون نفر در افق 1404 برسد که این نیاز به رشد هفت درصدی است. وی ادامه داد: ما نیاز به سرمایه گذار و کنار هم قرار گرفتن سرمایه های اندک داریم؛ به همین دلیل تعاونی های تولید و توزیع می توانند کارساز باشند. ربیعی تاکید کرد: در دو سال گذشته تلاش هایی از سوی مسئولان حوزه کار در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و اعتماد شرکای اجتماعی کار به دولت افزایش یافته است. وی گفت: تلاش های انجام شده در دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش دستمزد نیز نشان می دهد که سال 93 حداقل دستمزد 31 درصد و سال 94، 20.5 درصد افزایش یافته که این بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی بود. وزیر کار؛ این اقدام دولت را ارزشمند دانست و افزود: این اقدام، اعتماد نمایندگان کارگران و کارفرمایان به وزارت کار را در پی داشت به طوری که این دو قشر اعلام کردند، برای تعیین دستمزد حاضرند برگه سفیدی به وزارت کار ارایه دهند چرا که می دانند این وزارتخانه حامی تشکل های کار است. ربیعی با بیان اینکه در سالهای گذشته شکایات بسیاری از وزارت کار می شد، افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته شاهد چنین برخوردهایی نبودیم. * اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: علیرغم درآمدهای سرشار در دولت گذشته، سیاست های اشتغال مشاهده نمی شد و با وجود این همه منابع، 56 درصد کسری رشد داشتیم. وی افزود: در کش و قوس های سیاسی، منابع کشور به سمت بنگاه های بزرگ رفت و در استانها به طور عام کارخانه های بزرگی نظیر فولاد و یا سدها ساخته شد، هرچند که امروز شاهد تعطیلی بنگاههای احداث شده بدون مطالعه هستیم. ربیعی با اشاره به اینکه شعار امسال، 'اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک'،گفت: آموزش مهارت و تخصیص اعتبار از محل هدفنمندی یارانه ها از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است. وی در ادامه از تشکل ها و انجمن ها خواست که در خصوص راه اندازی بنگاه های خرد و متوسط با هم همفکری کنند. ربیعی همچنین از راه اندازی سامانه مشاغل ایران در سال جاری خبر داد و افزود: برنامه ای با سازمان محیط زیست درخصوص توسعه اشتغال سبز خواهیم داشت. وی در پایان با اشاره به موضوع فرهنگ کار، گفت: نگرش به کار باید براساس کار شایسته تغییر یابد و نشاط اجتماعی از برنامه های این وزارتخانه است که با ایجاد اشتغال برای مردم می تواند محقق شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید