Performancing Metrics

کاهش نرخ سود بانکی باید متناسب با تورم و پلکانی انجام شود | اتاق خبر
کد خبر: 104317
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1394 - 12:33
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط موجود بهتر است کاهش نرخ سود بانکی پلکانی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور صورت گیرد....
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط موجود بهتر است کاهش نرخ سود بانکی پلکانی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور صورت گیرد.
اتاق نیوز - رحیم زارع با اشاره به جلسات شورای پول و اعتبار در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی ، گفت: این کاهش به این معنی نیست که شرایط اقتصادی هنوز به آن درجه‌ای رسیده باشد که ما چند درصد بالاتر از نرخ تورم بتوانیم سود و تسهیلات بانکی را مصوب کنیم. وی افزود: اگر شرایط اقتصادی بخواهد ثابت بماند می‌توانیم پلکانی سود را پایین بیاوریم، به عنوان مثال حرکت دولت هم امسال بر روی منابع صندوق توسعه ملی که واقعاً نرخ سود را پایین آورد خوب بود و سهم سرمایه در گردش و تولید از 21.19 درصد به 16 رسید و حتی سهم مناطق محروم هم 4 درصد زیر این نرخ آورده شد. این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطرنشان کرد: در تسهیلات باید نظام یکپارچه بانکی وجود داشته باشد و این نظام یکپارچه هم در سپرده‌ها و هم در سود تسهیلات باشد که در این صورت به سمت هماهنگ شدن پیش خواهیم رفت. زارع اظهار کرد: در واقع کاهش نرخ سود تسهیلات باید متناسب با نرخ تورم و نوسانات باشد و در شرایطی که ثبات اقتصادی وجود ندارد به نظر می‌رسد شرایط پلکانی در وضع موجود نفع بیشتری داشته باشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید