Performancing Metrics

حشمتیان : هشدارهای وزیر کشور به صورت جدی پیگیری شود | اتاق خبر
کد خبر: 104501
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1394 - 08:57
دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: اظهارات وزیر کشور هشداری به نامزدهای انتخابات در پیش رو است تا آنها مراقب بوده و در دام پول های کثیف نیفتند....
دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: اظهارات وزیر کشور هشداری به نامزدهای انتخابات در پیش رو است تا آنها مراقب بوده و در دام پول های کثیف نیفتند.
اتاق نیوز - قدرت‌علی حشمتیان با اشاره به اینکه وزیر کشور مسئولیت های اجرایی مختلفی در دیوان محاسبات و صدا و سیما داشته و همچنین نماینده مجلس بوده است اظهار کرد:این وزیر با این سابقه بدون مدرک مستدلی درباره پول های کثیف صحبت نمی کند و حتما در این باره اطلاعاتی در اختیار دارد. وی افزود: نمایندگان به جای اینکه با وزیر تقابل کنند، باید به دنبال این باشند که چگونه مانع ورود این پول ها به انتخابات مجلس شوند. دولت هم باید این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند زیرا اگر باندهای قاچاق بخواهند در انتخابات نفوذ کنند سلامت انتخابات دچار خدشه می شود. این فعال سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر پول های کثیف وارد عرصه انتخابات شود نامزدهایی که به دنبال رانت نبوده یا پول کافی در اختیار نداشته باشند نمی توانند وارد مجلس شوند.پیشنهاد من این است تا قانون انتخابات تغییر کند و هزینه تبلیغات انتخابات و منبع این هزینه ها مشخص شود و به گونه ای برنامه ریزی شود تا باندهای قدرت نتوانند وارد عرصه انتخابات شود. همچنین اگر قانون استانی شدن انتخابات تصویب شود احزاب در انتخابات فعال شده و بدین وسیله پول کثیف کمتر می تواند در این عرصه نقش آفرینی کند. حشمتیان همچنین تاکید کرد: با اصلاح قانون انتخابات می توان با نامزدهایی که به دنبال کسب هزینه های انتخاباتی از راه های نامشروع هستند مقابله کرد. من خبرهایی در اختیار دارم که از هم اکنون برخی افراد تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده و در این مسیر به مردم هم پول می دهند. وی در پایان افزود:‌در کنار دولت و مجلس باید دستگاه های نظارتی مثل وزارت اطلاعات و شورای نگهبان هم مسئله پول های کثیف را به طور جدی پیگیری کنند تا باندهای قدرت در میان نامزدهای انتخابات نفوذ نکنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید