Performancing Metrics

پدافند هوایی به اس-300 وابسته نیست | اتاق خبر
کد خبر: 104699
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1394 - 12:51
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به این‌که سامانه اس-300 تعهدی از سوی روس‌ها بوده که آنها باید به تعهد خود عمل کنند، گفت: پدافند هوایی وابسته
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به این‌که سامانه اس-300 تعهدی از سوی روس‌ها بوده که آنها باید به تعهد خود عمل کنند، گفت: پدافند هوایی وابسته به اس-300 نیست. ما جزء 6 کشور بزرگ در تولید رادارهای 3000 کیلومتری هستیم.
اتاق نیوز - سردار سرتیپ فرزاد اسماعیلی در سخنان امروز خود در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با اشاره به این‌که سیستم‌های پدافند هوایی نوسازی و بهینه سازی شده است، گفت: نیروهای پدافند هوایی در داخل کشور آموزش می‌بینند. وی در ادامه افزود: ایکائو آسمان ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه اعلام کرده است. قبل از حوادث اوکراین و داعش روزانه 400 فروند هواپیما از آسمان ایران عبور می‌کرد اما بعد از این حوادث این تعداد به 1200 فروند رسید. این آمار جدا از پروازهای داخلی است. در این مدت ما یک سانحه هوایی هم نداشتیم. امیر اسماعیلی درادامه خاطرنشان کرد: هواپیمای رئیس جمهور یک کشور قدرتمند بدون اجازه می‌خواست از آسمان ایران عبور کند، ولی ما پرواز او را دو ساعت معطل نگه داشتیم تا خلبان آن پرواز از ما عذرخواهی کرد. به ما می‌گفتند که ما نمیتوانیم پهپادهای دشمن را شناسایی کنیم، اما ما با استفاده از سسیتم‌های خود که تولید داخلی بود توانستیم پهپادهای دشمن را شناسایی کنیم. ما 5 برابر سامانه‌هایی که وارد می‌کنیم را تولید می‌کنیم. اکنون برد رادارهای ما به 3000 کیلومتر می‌رسد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اکنون پدافند در 3600 نقطه گسترده شده است، افزود: پدافند هوایی اولویت دفاعی ما است. زیرا اکنون جنگ‌ها، هوایی شده است. اگر پدافند هوایی یمن سیلی محکمی به آل سعود می‌زد این جنگ در همان روزهای اول تکلیف‌اش مشخص می‌شد. اکنون به همین دلیل غرب بحث مذاکره بر سر موشک‌ها را مطرح کرده، اما زهی خیال باطل. ما توانمندی‌های خود را با دست خود ساخته‌ایم و هیچ‌گاه زیر بار حرف دشمن نمی‌رویم.

سامانه باور 373 تا پایان سال به نتیجه می‌رسد

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم سخنرانی خود در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه باور 373 (اس-300 ایرانی) تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و در میدان عملیات نصب می‌شود. وی همچنین گفت: سامانه تلا در برد متوسط به بالا با موفقیت تست شده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید