Performancing Metrics

افزایش پرداخت تسهیلات بانک مسکن با استمهال خط اعتباری مسکن مهر | اتاق خبر
کد خبر: 104891
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1394 - 12:30
اتاق نیوز:وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که بانک مرکزی اصل استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر به دلیل عدم تاثیر بر رشد نقدینگی پذیرفته است، گفت: با این کار توان با...
اتاق نیوز:وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که بانک مرکزی اصل استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر به دلیل عدم تاثیر بر رشد نقدینگی پذیرفته است، گفت: با این کار توان بانک مسکن را درپرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد.
علی طیب‌نیا در همایش سراسری مدیران و روسای شعب بانک مسکن در سراسر کشور با تاکید بر نقش بانک مسکن در پاسخگویی به نیازهای اجتماعی جامعه و به خصوص در زمینه خانه دار شدن اقشار کم درآمد، اظهار کرد: وی با اشاره به این‌که مانده تسهیلات و مطالبات بانک مسکن در پایان سال گذشته حدود 109هزار میلیارد تومان بود یعنی نسبت تسهیلات به سپرده حدود 287درصد است، گفت: انعقاد قرارداد حدود دو میلیون و 400هزار نفر متقاضی و پرداخت 44هزار و500 میلیارد تومان نشان دهنده حجم بالای کار بانک مسکن است. وی با بیان این‌که بخش مسکن ارتباط گسترده پیشین و پسین با سایر بخش های اقتصادی کشور داشته و همواره به عنوان بخش پیشران و محرک فعالیت های اقتصادی کشور مورد تایید همگان بوده است، تصریح کرد:مسکن به دلیل ارتباط گسترده و به خصوص ارتباط پیشینی که با سایر بخش های اقتصادی دارد به رونق اقتصادی کمک می کند چون چندین صنعت نیازهای بخش مسکن را تامین می کند و این نقدینگی را از بازارهای موازی طلا و ارز خارج می کند. طیب نیا تصریح کرد:به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن، بانک مسکن پیشنهادهایی ارایه داده است که در حال بررسی این طرح ها هستیم به طوری که استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر که بانک مرکزی اصل آن را پذیرفته چون تاثیری بر رشد نقدینگی نداشته و توان بانک مسکن را درپرداخت تسهیلات افزایش می دهد. به گفته وی، افزایش سرمایه بانک مسکن با استفاده ظرفیت های قانونی موجود و پیش بینی هایی که در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر صورت گرفته و گسترش بازار رهن و انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی و مطالباتی که بانک مسکن دارد از جمله این پیشنهادات است که زمینه ارتقای نقش بانک مسکن در تامین مالی را فراهم می آورد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید