Performancing Metrics

بهرامی : حضور تشکل ها می تواند تصمیمات اتاق را مستحکم تر کند | اتاق خبر
کد خبر: 1052
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1390 - 08:29

از نمایندگان  صنعت غذا پشتیبانی می کنم

 محسن بهرامی یکی از چهره های شاخص عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به حساب می آید.او پس از سالها خدمت در وزارت بازرگانی همانند بسیاری از هم قطارانش  پس از خروج از پست های دولتی راه اتاق بازرگانی را در پیش گرفت و در حال حاضر نیز دو دوره متوالی به عضویت هیات نمایندگان در آمده و در بخش صنعت روغن نباتی فعالیت می کند.

اتاق نیوز ـ در دور هفتم فعالیت هیات نمایندگان اتاقهای بازرگانی وی نیز علاقمندی بسیاری برای نامزدی در هیات رییسه از خود نشان می دهد.

به گفته محسن بهرامی تشکل ها  از چند جهت در اتاق تاثیرگذارند.تشکل ها از یک سو  ترکیب نمایندگان اتاق را شکل می دهند و چنانچه نمایندگان مصلح و وقتگذاری را معرفی کنند ؛اتاق می تواند راه توسعه را سریع تر طی کند.

وی در این خصوص می گوید: تشکل ها نماینده صنف خود هستند  وچنانچه نمایندگان فعالی در ترکیب هیات نمایندگان داشته باشیم ؛می توان گفت چکیده کامل بخش تولید و تجارت را  در اتاق داریم و تنها در این صورت است که اتاق می تواند نماینده خوبی برای بخش خصوصی باشد.باز در این صورت است که اتاق می تواند  موضوعات اقتصادی کشور را مورد نقد و بررسی قرار دهد و پیشنهادهای مناسبی ارایه کند.

وی تصریح می کند: درموضوعاتی که نیاز به قانون گذاری دارد  ؛حضور تشکل ها می تواند تصمیمات اتاق را مستحکم تر کند .در مجموع می توان گفت اتاق بازرگانی ایران به عنوان مادر تشکل ها رابط خوبی برای صنف های مختلف کشور است و مشکلات از طریق اتاق به سه قوه  منتقل می شود.در واقع اتاق ایران می تواند خواسته های تشکل های اقتصادی را  دریافت و به مراجع ذی صلاح منعکس کند  تا به سرعت به در خواست ها و مشکلات رسیدگی کنند.

بهرامی درباره وضعیت صنایع غذایی هم  اظهار می کند: صنایع غذایی سهم بالایی در تولید ناخالص ملی  و اشتغال دارد و می توان گفت از جمله مزیت های نسبی کشور به شمار می رود.خوشبخاته به لحاظ تولید صنایع غذایی وضع خوبی داریم و چنانچه زمینه صنایع تبدیلی فراهم شود می توانیم در صادرات هم از جایگاه خوبی برخوردار شویم.

وی با اشاره به این که خود به عنوان نماینده بخش صنایع غذایی  به اتاق راه پیدا کرده است ؛و از نمایندگان  صنعت غذا پشتیبانی می کند ؛خاطرنشان می کند: با توجه به مشکلات موجود ،حضور افزاد آشنا با صنعت غذا  برای طرح  و حل مشکلات  صنعت غذا بسیار موثر است.البته این بدان معنا نیست که موافق بخشی نگاه کردن به اتاق هستم. برعکس معتقدم اعضای هیات رییسه اتاق ایران باید در مرحله اول دید ملی به موضوعات داشته باشند و در مرحله بعد  به امور صنفی خودشان بپردازند.امروز آنقدر مشکلات عمومی زیاد است که در صورت حل آن ها  خود به خود مشکلات ساختاری و بخشی هم حل می شود.

وی کم توجهی به تولید  و صادرات،واردات بی رویه ،نرخ ارز و سیستم بانکی را از مشکلات موجود بر شمرد و می گوید: چنانچه بتوانیم این امور را ساماندهی کنیم  مشکلات حوزه اقتصاد بر طرف خواهد شد.

وی می افزاید: همه صنایع بعد از هدفمند کردن یارانه ها دچار مشکل شدند  اما در صنعت غذا این تاثیر ملموس تر است .زیرا اجازه افزایش قیمت کالا به آن ها داده نمی شود .اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم  می بینیم که صنایع غذایی کشور همواره مسر رو به رشدی داشته و این نتیجه تلاش صنعتگران این عرصه است.

این عضو هیات رییسه اتاق ایران  با اشاره به این که هم اکنون چهره های سرشناسی  از صنعت غذا در ترکیب هات نمایندگان اتاق حضور دارند ،عنوان می کند: خوشبختانه این افراد  از پشتوانه خوبی برخوردارند اما  نتیجه انتخابات  بستگی به حضور جمعی اعضا دارد. البته اگر بخش غذا نتوانست در هیات رییسه نماینده ایی داشته باشد این بدان معنا نیست که به  این بخش پرداخته نخواهد شد .کسانی که رای می آورند باید خود را نماینده تمام تشکل ها و بخش ها بدانند.

وی می گوید: پیش بینی می کنم که انتخابات پرشوی خواهیم داشت .از همه کسانی که می خواهند خود را برای کاندیداتوری معرفی کنند می خواهم که رعایت مسایل اخلاقی را بکنند  و برای به دست آوردن عنوان اجتماعی مسایل اخلاق را زیرپا نگذاریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران فضای انتخابات هیات رییسه اتاق ایران را نسبت به دوره های قبل مثبت ارزیابی کرده و به اتاق نیوز می گوید: فضای انتخاباتی نسبت به دوره های قبل از شرایط بهتری برخوردار است . در دوره های قبل انتخابات تک قطبی بود. در دوره گذشته هم انتخابات دو قطبی  و به نوعی سیاه و سفید بود . اما در این دوره افراد مختلفی ازطیف های مختلف حضور دارند .در واقع می توان گفت تفاوت مهم انتخابات این دوره با دوره های قبل   وجود انواع سلایق و جریان های فکری در بین کاندیدهای هیات رییسه اتاق ایران است.

وی در این خصوص تصریح می کند: بررسی ها نشان  می دهد که  کاندیداهای هیات رییسه و نیز کاندیداها ریاست اتاق  از طیف های مختلف اند و در نتیجه دارای سلایق  و اندیشه های متفاوت.

 

بهرامی با بیان این که انتخابات باید بر اساس برنامه محوری پیش برود ؛اظهار می کند: در دوره  های قبل انتخاب کنندگان بر پایه شناختی که از کاندیداها داشتند رای می دادند اما  این  گونه رای دادن درست نیست .باید دید  کاندیدای شناخته شده  چه تعهداتی به  نمایندگان دارد و تا چه حد در راستای اهداف اتاق ها بازرگانی فعالیت کرده است..ما تلاش می کنیم ؛زمینه ایی فراهم شود تا نامزدها بتوانند برنامه ها و ایده های خودد رامطرح کنند و رای دهندگان به  این برنامه ها رای دهند ؛نه به افراد.

 

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه با اشاره به این که باید اجازه دهیم گردشی در ترکیب هیات رییسه صورت گیرد؛ادامه می دهد :در گذشته افرادی در هیات رییسه حضور داشتند که به دلیل مشغله کاری زیاد  ،وقتی برای اتاق نداشتند و حضورشان بیشتر تشریفاتی بود. خوب است این افراد فرصت را به کسانی بدهند که  وقت بیشتری دارند ومی توانند با فراغ خاطر به امورات و مشکلات اتاق بپردازند.در مجموع می خواهم بگویم به جای اینکه به سابقه اشخاص رای دهیم به عملکردشان و میزان تاثیرگذاری آن ها در بخش خصوصی توجه کنیم.

 

وی در ادامه به تعداد زیاد کاندیداها اشاره کرده و می گوید : درانتخابات سالم باید فضا برای همه باز باشد تاکسانی که احساس شایستگی  و لیاقت می کنند توان ابراز آن را داشته باشند. البته این تعداد داوطلبان  مرحله ابتدایی است و بعد از برگزاری پیش جلسه و معرفی  کاندیدها ،افراد با دیدن کسانی  که شایستگی بیشتری دارند قطعا انصراف خواهند داد. هم اکنون تعداد کاندیداها ۵ برابر ترکیب هیات رییسه است. اما پیش بینی می کنم تا روز انتخابات این تعداد به دو برابر کاهش یابد.

بهرامی وجود تعداد زیاد کاندیداها را دارای دو جنبه مثبت و منفی دانسته و اظهار می کند : تعداد زیاد نامزدها از یک طرف باعث می شود سهم جریان های مختلف  در اتاق مشخص شود .اما همین امر به شکسته شدن آراء منجر می شود. برای بخش خصوصی چندان خوشایند نیست ؛ رییس اتاق بارزگانی ایران  با پشتیبانی ۳۰ تا ۴۰ درصد  اعضا به ریاست برسد.

وی ابراز امیدواری می کند که  انتخابات به سمتی برود  که رضایت حداکثری اعضای اتاق ایران را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید