Performancing Metrics

رئیس اتحادیه هتل‌ داران:توسعه گردشگری داخلی راه گشای گردشگری خارجی است | اتاق خبر
کد خبر: 105308
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1394 - 15:14
رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها استان تهران با بیان اینکه۱۳۲ صنف به صورت مستقیم و غیرمستقیم از توسعه گردشگری بهره می‌برند گفت: توسعه گردشگری داخلی راه‌گشای ...

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها استان تهران با بیان اینکه۱۳۲ صنف به صورت مستقیم و غیرمستقیم از توسعه گردشگری بهره می‌برند گفت: توسعه گردشگری داخلی راه‌گشای توسعه گردشگری خارجی است.

محمد‌علی فرخ‌مهر در باره نقش واحد‌های صنفی در توسعه گردشگری داخلی عنوان کرد: توجه به این نکته بدیهی است که جهانگردی به طور ناگهانی یا تصادفی در یک منطقه پا نمی‌گیرد؛ بلکه این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

 رئیس اتحادیه صنف دارندگان هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها توسعه گردشگری داخلی را سرآغاز و زیربنای توسعه گردشگری خارجی دانسته، گفت: برای توسعه گردشگری داخلی باید بسترسازی لازم و مناسب جهت جذب شرکت‌های بزرگ گردشگری فعال جهانی انجام گیرد؛ چرا که این شرکت‌ها سهم عمده‌ای از بازار جهانی را به طور انحصاری در اختیار دارند.

وی با اشاره به این مطلب که شناسایی مناطق توریستی و سرمایه‌گذاری در این مناطق در توسعه گردشگری نقش بسزایی دارد افزود: گردشگردی فعالیت نسبتأ پیچیده‌ای است که بخش‌های مختلفی از جامعه و اقتصاد را در بر می‌گیرد؛ لذا ممکن است این امر بدون برنامه‌ریزی، باعث ایجاد صدمات ناخواسته و غیرمنتظره‌ای شود.

فرخ‌مهر تصریح کرد: در کشورهایی که گردشگردی در آنها رونق زیادی ندارد، برنامه‌ریزی‌های راهبردی می‌تواند بسترهای لازم را برای توسعه آن فراهم کند. برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد موجب حیات دوباره و حفظ کارآیی مناطقی می‌شوند که دارای جاذبه‌های گردشگری هستند.

وی افزود: با توجه به این که خوراک، پوشاک و مسکن در الویت‌های اولیه یک خانواده قرار می‌گیرد و به نوعی مسافرت و سفر جزو اولویت‌های ثانویه به شمار می‌آید، این وظیفه واحدهای صنفی نظیر هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی است که با ارایه خدمات مناسب و برنامه‌ریزی گردشگری صحیح توام با کاهش هزینه‌های اضافی در صدد توسعه بخش گردشگری بر آیند.

 فرخ‌مهر با بیان این مطلب که توسعه گردشگری تاثیر مستقیمی بر افزایش و توسعه چرخه اقتصادی یک کشور می‌گذارد اذعان داشت: در نظر بگیرید برای دو میلیون گردشگر خارجی ملزم به فراهم کردن محل اقامت، غذا، هتل، پانسیون و مهمانپذیر باشیم به ازای همه این خدمات چرخه اقتصادی به گردش در آمده و پول کلانی وارد بازار می‌شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید