Performancing Metrics

جای خالی "خدمات درمان در منزل" در طرح تحول سلامت | اتاق خبر
کد خبر: 105843
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1394 - 10:09
تدوین الگوی استاندارد و بومی ارایه خدمات درمان در منزل توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و خالی بودن جای اینگونه خدمات نظام مند در طرح تحول نظام سلامت ، مهم ترین مب...
تدوین الگوی استاندارد و بومی ارایه خدمات درمان در منزل توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و خالی بودن جای اینگونه خدمات نظام مند در طرح تحول نظام سلامت ، مهم ترین مباحث طرح شده در جلسه ژورنال کلاب جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران بود.
اتاق نیوز - دکتر مراد اسماعیل زالی مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در این جلسه گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط 9 گروه پژوهشی از 9 کشور و موسسه مطالعاتی، یک مدل و الگوی استاندارد برای ارایه خدمات درمان در منزل طراحی و تعریف شده که سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) در سال 2013 نتایج آن را منتشر کرد و بر آن صحه گذاشت. وی افزود: در حال حاضر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تنها مرکز فعال و دارای صلاحیت در حوزه درمان در منزل است و با توجه به پشتوانه علمی و پژوهشی خود، پیگیر طراحی چارچوب و الگوی استاندارد و بومی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل برای بکارگیری در کشور است، به همین منظور با کمک کارشناسان زیر شاخه های مختلف رشته مدیریت، پژوهش اجتماعی و متخصصان رشته های بالینی به خصوص طب سالمندان از دانشگاه های مختلف کشور، طراحی و تدوین این الگوی ملی آغاز گردیده است. مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با گلایه از جای خالی این حوزه در طرح تحول سلامت، ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن طراحی الگوی استاندارد و بومی ارایه خدمات درمان در منزل و تایید آن توسط نهادهای مربوطه، توجه بیشتری به ارایه خدمات حوزه سلامت در منزل شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید