Performancing Metrics

اقدام قوه قضاییه در بازداشت متهمان بانکی | اتاق خبر
کد خبر: 105897
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1394 - 12:58
اتاق نیوز: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اقدام قوه قضاییه در بازداشت متهمان بانکی آثار مثبتی خواهد داشت....
اتاق نیوز: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اقدام قوه قضاییه در بازداشت متهمان بانکی آثار مثبتی خواهد داشت.
محمد علی اسفنانی با اشاره به بازداشت 10 متهم بانکی توسط قوه قضاییه اظهار کرد: قطعا این کار، کار خوبی است و جای تقدیر از قوه قضاییه دارد؛ اگرچه زودتر از این‌ها باید این کار انجام می‌شد. وی تصریح کرد: همانطور که اخبارهای صحیح و یا ناصحیح در جامعه منتشر می‌شود صرف نظر از اینکه حتی ناصحیح باشد جامعه را در چنان بی‌ثباتی می‌برد که اعتماد به مسئولین کشور سلب می‌شود و این سوال برای مردم پیش می‌آید که حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران چه طور نتوانسته در یک کشور با جمعیت 70، 80 میلیونی این افراد را مواخذه کرده و وادارشان کنند که بدهی‌های خود را به بانک واریز کنند. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: این اقدام، اقدامی شایسته تقدیر است، اما فکر می‌کنم خیلی دیر اتفاق افتاده؛ البته طبیعتا آثار آن، به لحاظ اینکه امروزه مردم حتی برای دریافت یک وام جزئی مانند اشتغال‌زایی و یا ازدواج،‌ مجبور می‌شوند چه بسا انصراف دهند آثار مثبتی خواهد بود. اسفنانی تصریح کرد: لذا چطور ممکن است در چنین کشوری افرادی باشند که میلیاردها تومان به عنوان وام دریافت کنند و نه تنها در موعد مقرر پرداخت نکنند بلکه دولت هم از عهده آن‌ها برنیاید که آن‌ها را مکلف کند تا پولی را که سال ها پیش دریافت کرده‌اند پس دهند. نماینده مردم فریدن در مجلس به آثار اقتصادی این اقدام نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد زمانی سالم خواهد بود که سرمایه‌گذار قدرت ریسک پذیری داشته باشد؛ چه بسا بخش کلانی از اعتبارات دولتی و بانک‌ها که باید صرف تولید در کشور شود توسط عده محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید به این افراد ابر بدهکاران بانکی هم گفت. وی در پایان گفت: قطعا اگر تضمینی برای جامعه وجود داشته باشد این انگیزه برای دیگران هم ایجاد می‌شود که در عرصه اقتصادی موفق حاضر شوند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید