Performancing Metrics

تاثیر گرده‌ها بر آب‌وهوا | اتاق خبر
کد خبر: 106031
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1394 - 15:11
وظیفه اصلی گرده‌ها کمک به باروری درختان و گیاهان است اما کارشناسان آمریکایی معتقدند که گرده‌ها می‌توانند ابرها را نیز بارور کنند....
وظیفه اصلی گرده‌ها کمک به باروری درختان و گیاهان است اما کارشناسان آمریکایی معتقدند که گرده‌ها می‌توانند ابرها را نیز بارور کنند.
اتاق نیوز - کارشناسان آمریکایی در مطالعه جدید خود مشاهده کردند گرده‌ها که کپسول‌های حامل ذرات ژنتیکی هستند و از طریق باد جابه‌جا می‌شوند می‌توانند بر شرایط جوی زمین تاثیر بگذارند. کارشناسان مطالعات جوی که عموما به بررسی «ائروسل» یا همان ذرات معلق در هوا که نور و گرما را پراکنده می‌کنند و در شکل‌گیری ابرها نقش دارند، پرداخته‌اند، اغلب در مطالعات خود گرده‌ها را نادیده گرفته‌اند. «آلیسون اشتینر»، متخصص این مطالعه گفت: این گرده‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که در سیستم جوی اهمیت دارند و نقش‌شان در شکل‌گیری ابرها یا تعامل با اشعه خورشید قابل توجه است. همچنین این ذرات بزرگ در اتمسفر پایدار نیستند و به سرعت از بین می‌روند. به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، کارشناسان آمریکایی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا رطوبت می‌تواند موجب تجزیه گرده‌ها شود و دریافتند زمانی که گرده‌ها مرطوب می‌شوند در ظرف چند ثانیه یا دقیقه به آسانی تجزیه می‌شوند و ذرات بسیار کوچکتری تولید می‌کنند که می‌توانند مانند هسته تراکم ابر عمل کنند و در نتیجه در بارورسازی ابرها نقش دارند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید