Performancing Metrics

اختصاصی کردن بلوک‌های زایمان در بیمارستان‌های دولتی | اتاق خبر
کد خبر: 106646
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1394 - 12:46
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت از بهینه‌سازی و اختصاصی کردن بلوک‌های زایمان در بیمارستان‌های دولتی با اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد ریال تا پایان امسال خبر داد....
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت از بهینه‌سازی و اختصاصی کردن بلوک‌های زایمان در بیمارستان‌های دولتی با اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد ریال تا پایان امسال خبر داد.
اتاق نیوز - فرح بابایی در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام ماما و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به هدف‌گذاری که برای امسال درباره کاهش زایمان سزارین داشتیم، رسیده‌ایم؛ اما هنوز رتبه اول را در این خصوص در دنیا دارا هستیم، چرا که برای رسیدن به یک وضعیت ایده‌آل به یک راه حداقل 10 ساله نیاز است، زیرا در سال 92 میزان زایمان سزارین 56 درصد بوده که سال 93 این رقم به 50 درصد رسیده است و سعی خواهیم کرد امسال این میزان را به کمتر از 50 درصد کاهش دهیم. وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این باره حائز اهمیت است، افزود: ما برای موفق شدن در این حوزه نیاز به فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی مادران داریم، به همین جهت امسال بیشتر به این بخش متمرکز خواهیم شد. همچنین برآوردهای لازم در خصوص کمبودها لحاظ شده است، اما مشکل اساسی که داریم این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوزی برای استخدام نیروی جدید ندارد، لذا از نیروهای قراردادی در این بخش بهره خواهیم گرفت. بابایی تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود خارج از حیطه وزارتخانه است، نظیر سختی کار ماماها و یا تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی این بخش، زیرا نیاز به اعتبارات مالی دارد و باید مصوبات لازم را دریافت کرد، به همین خاطر در برخی موارد عملاً کار از عهده ما خارج می‌شود، ولی با این حال امسال به وضعیت مامایی بسیار خوش‌بین هستیم تا اتفاقات خوبی در زمینه سختی کار و تبدیل وضعیت آن‌ها شاهد باشیم، این در حالی است که ما 20 هزار ماما در مراکز دولتی داریم که باید وضعیت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید