Performancing Metrics

یک توصیه مهم به سرمایه‌گذاران بازار ارز | اتاق خبر
کد خبر: 106689
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1394 - 14:38
اتاق نیوز: جیم روجرز سرمایه‌گذار آمریکایی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد در بازارهای نوظهوری همچون ایران سرمایه‌گذاری کنند و هشدار داد دلار و یورو ارزهای امنی نیست در...
اتاق نیوز: جیم روجرز سرمایه‌گذار آمریکایی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد در بازارهای نوظهوری همچون ایران سرمایه‌گذاری کنند و هشدار داد دلار و یورو ارزهای امنی نیست در عوض روبل روسیه و یوآن چین بخرید.
جیم روجرز سرمایه‌گذار و تاجر مشهور آمریکایی در جدیدترین مصاحبه خود با سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه به خرید سهام شرکت‌های روسی ادامه خواهد داد، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد تا در بازارهای نوظهوری نظیر ایران، قزاقستان، کره شمالی و برخی کشورهای آفریقایی سرمایه‌گذاری کنند. وی در رابطه با فعالیت‌های خود در بازار بورس روسیه و خرید سهام شرکت‌های کشاورزی این کشور توضیح داد و گفت، من یک شرکت کشاورزی خریدم و مدیرعامل یک شرکت تولید‌کننده کودشیمیایی هستم چرا که من نسبت به فعالیت در بخش کشاورزی و روسیه خوش‌بین هستم. جیم روجرز از موسسان صندوق سرمایه‌گذاری کوآنتوم به همراه جورج سُروس همچنان به خرید شرکت‌های روسی ادامه می‌دهد. علاوه بر این موارد، وی به تازگی اوراق قرضه دولت روسیه را نیز خریداری کرده است. وی در این رابطه گفت: همچنین من اوراق قرضه دولت روسیه به روبل (واحد پولی روسیه) را نیز هفته گذشته خریداری کردم. ارزش روبل سقوط کرده است و نرخ بهره در روسیه در حال حاضر بسیار بالاست. وی در رابطه با توصیه‌اش برای سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور گفت، جایی که اکنون شما می‌توانید در نظر داشته باشید ایران، برخی از کشورهای آفریقایی و قزاقستان است. این بازارها خیلی بزرگ نیستند اما در حال گشایش و تغییر هستند. این سرمایه‌گذار آمریکایی در خصوص دلار با اذعان به اینکه وی نیز دلار بیشتری نسبت به سایر ارزها دارد، خاطرنشان کرد، با این حال، در بلندمدت نگران ثبات ارزش دلار است. روجرز مکررا توصیه کرد که سرمایه‌گذاران روبل روسیه و یوآن چین را به جای دلار و یورو بخرند. وی در ماه آوریل زمانی‌که در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سنت‌پترزبورگ صحبت می‌کرد، گفت، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خرید دلار امنیت دارد اما در 2 یا 3 سال آینده، ما مشکلاتی خواهیم داشت و بسیاری از سرمایه‌گذاران با مشکل روبرو خواهد شد. این تاجر مشهور آمریکایی نگرانی‌های مشابهی در مورد یورو مطرح کرد و گفت، یورو در 5 سال آینده و سال‌های پس از آن ارز امنی نخواهد بود. وی پیش‌بینی کرد، اتفاقی برای یونان یا پرتغال رخ خواهد داد. جیم روجرز کسی است که در سال 2007 به درستی وقوع بحران رهن مسکن در آمریکا و در پاییز 2014، سقوط قیمت نفت را پیش‌بینی کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید