Performancing Metrics

دبیرکل اتاق تهران : به تشکل ها میدان دادیم /دیدگاهم ملی است نه صنفی | اتاق خبر
کد خبر: 1067
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1390 - 08:41

محمد مهدی راسخ  دبیرکل و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که  نام وی نیز در لیست  نامزدهای  دور هفتم انتخابات هیات رییسه اتاق ایران  دیده می شود؛  افزایش تعداد کاندیدهای هیات رییسه اتاق ایران  را اتفاق خوب و مثبتی ارزیابی کرد  و گفت: هر چند افزایش تعداد کاندیداها نسبت به دوره قبل قبا افزایش پیدا کرده اما مشکل این جاست کسانی که کاندید شده اند؛  تا امروز برنامه های خود را اعلام نکرده اند.

اتاق نیوز ـ وی با بیان این که دوره جدید از وضعیت متفاوتی نسبت به دوره های گذشته برخوردار است ؛اظهار داشت:با توجه به لایحه پنجم اقصادی ،اجرای قانون اصل 44  و قانون هذفمند کردن یارانه ها  بستر خوبی برای  برای گسترش جایگاه اتاق فراهم است.بنابر این اعضای اتاق باید از هماهنگی و توانایی بالایی برخوردار باشند و  در برنامه های خود مشخص کنند که بر اساس چه دیدگاهی قصد دارند اتاق را اداره کنند .حتی معتقدم می توان با برپایی مناظره  امکان شناخت کاندیدها را برای رای دهندگان چند برابر کرد.

راسخ نکاتی را در خصوص انتخابات اتاق ایران برشمرد و افزود: یکی از مهم ترین دیدگاه هایی که باید درباره آن شفاف سازی شود ؛ نظر کاندیدها درخصوص اتاق شهرستان هاست.معتقدم که  که اتاق شهرستان ها باید مستقل و فعال باشند  و  از لحاظ نیروی انسانی و دیگر امکانات تقویت شوند تا هر کدام به یک اتاق قدرتمند تبدیل شوند.در مقابل عده ایی هم هستند که خلاف این نظر را دارند. که این دو دیدگاه متفاوت است .

وی در این خصوص افزود: بحث دیگر مربوط به  تشکل هاست.در گذشته تشکل ها تاثیر چندانی در اقتصاد کشور نداشتند . طی این چهار سال تلاش کردیم تا به تشکل ها میدان دهیم و از آن ها در تصمیم گیری ها استفاده کردیم. حال کاندیدها باید مشخص کنند که آیا طرفدار  کوچک کردن تشکل ها هستند یا معتقدند که تشکل ها باید به مراکز مهم اقتصادی کشور تبدیل شوند.

وی با بیان این که اعضای اتاق های بازرگانی باید در تشکل ها حضور داشته باشند،اظهار داشت: تشکل ها نماینده ا صناف مختلف کشورند  و تمام برنامه هایی که د راتاق انجام می شود باید با  رای  و نظر تشکل ها باشد  بنابراین در  تلاشیم تا تشکل ها روز به روز قوی تر شوند تا فعالیت های اتاق ؛خواسته تمام اصناف کشور باشد.

وی با اشاره به تعداد نمایندگانی که از صنعت غذا در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ دیدگاه خود را ملی خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که از بین کاندیداها انتخاب می شوند باید شاسته ترین افرادی باشند که به دنبال منافع ملی هستند. نگاه من به اتاق ملی است و نه صنفی .هر کس از هر صنفی وارد هیات رییسه اناق ایران می شود باید در جهت منافع  و توسعه اقتصاد کشور حرکت کند.

راسخ در ادامه در پاسخ به سوالی  مبنی بر وضعیت صنعت غذا در کشور با اشاره به این که صنایع غذایی کشور قدرتمند هستند و محصولات غذایی خوبی تولید می کنیم ؛بر وجود پاره ایی مشکلات تاکید کرد و گفت: بعد از هدفمند کردن یارانه ها بخش تولید  و به خصوص صنایع غذایی با دو مشکل مواجه شد. اول این که قرار بود 30 درصد از درآمد حاصل از یارانه ها  به بخش تولید برگردد کت تا امروز  گزارش مستندی از این که این 30 درصد  توسط چه کسانی و در کجا خرج شده؛منتشر نشده است.

وی اضافه کرد:یکی دیگر از مشکلات  جلوگیری از افزایش  قیمت صنایع غذایی است .هم اکنون  دولت فشار مضاعفی برای  جلوگیر ی از افزایش قیمت ها بر تولید کننده وارد می کند. این در حالی است که  هزینه های دستمزد،سوخت و انرژی  و مواد اولیه افزایش داشته است .درخواست ما  از دولت این است که اجازه بدهند  تولیدکنندگان  تولید را ادامه دهند .

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران  همچنینبا بیان اینکه یکی از مهم ترین صنایع کشورغذاست؛ تصریح کرد: در تمام کشور های دنیا غذا از جایگاه و اهمیت خاصی در صنعت برخورداراست زیرا مستقیما با سلامت شهروندان سر و کار دارد. بنابر این برای حمایت از این صنعت باید اجازه افزایش قیمت ها را داشته باشیم.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید