Performancing Metrics

آموزش خشونت علیه زنان در تلویزیون | اتاق خبر
کد خبر: 106835
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1394 - 11:21
یک جامعه‌شناس گفت: خشونت در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی نیز دیده می‌شود و این برنامه‌ها اشکالی از خشونت علیه زنان مانند تندخویی، پرخاشگری و سرزنش را آموزش می‌دهند...
یک جامعه‌شناس گفت: خشونت در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی نیز دیده می‌شود و این برنامه‌ها اشکالی از خشونت علیه زنان مانند تندخویی، پرخاشگری و سرزنش را آموزش می‌دهند و با توجه به کاهش معنویت در جامعه، میزان خشونت افزایش یافته است.
اتاق نیوز - امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: بررسی‌ها نشان داده‌ است که در اوایل قرن 20 تماشای فیلم‌های وسترن نقش موثری در افزایش پرخاشگری و خشونت به ویژه علیه زنان داشتند و فیلم‌های دریایی مانند دزدان دریایی وحتی بینوایان مروج خشونت و پرخاشگری در جامعه غرب به ویژه انگلیس و آمریکا بوده‌اند. این جامعه‌شناس افزود: فیلم‌ها و سریال‌های جدید غربی وحشی‌گری را ترویج می کند و موسیقی جاز و رپ برمیزان آزار و اذیت زنان تاثیر گذاشته و موجب افزایش آن شده و مهم‌ترین وسیله آموزش خشونت بوده است. وی درباره خشونت علیه زنان در فضای مجازی گفت: گستره وایبر و فیسبوک از تلویزیون هم بیشتر است و فرد در حال رخوت و سستی از آنها استفاده می‌کند و بیشتر تحت تاثیر این وسایل ارتباطی قرار می‌گیرد. این آثار در مغز و ضمیرناخودآگاه نهادینه می‌شود و به تدریج در رفتار افراد ظهور می‌کند. قرایی مقدم در پایان گفت: زنان نباید تحت تاثیر القائات فضای مجازی قرار گیرد و براساس شناخت ادراکی عمل کنند واز این وسایل احساسی استفاده نکنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید