Performancing Metrics

کنترل کیفیت مواد غذایی در کل دوره توزیع با حسگر جدید | اتاق خبر
کد خبر: 106896
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1394 - 13:14
دانشمندان مرکز تحقیقات فنی فنلاند یک حسگر جدید را تولید کرده‌اند که اتانول منتشر شده از فساد مواد غذایی را در فضای بالای بسته‌بندی شناسایی می‌کند....
دانشمندان مرکز تحقیقات فنی فنلاند یک حسگر جدید را تولید کرده‌اند که اتانول منتشر شده از فساد مواد غذایی را در فضای بالای بسته‌بندی شناسایی می‌کند.
اتاق نیوز  - سیگنال‌های این حسگر بطور بی‌سیم توسط یک تلفن همراه قابل خوانش است. اطلاعات بدست آمده توسط حسگر و با یک خوانشگر از روی بسته‌بندی به مصرف‌کننده منتقل شده و بطور دیجیتالی در یک سرور راه دور ثبت می‌شود. حسگر اتانول می‌تواند در دستگاه‌های دیگر مانند تست تنفس کاربری داشته باشد. لایه روی حسگر، یک برچسب شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) است و داده‌های حسگر بطور بی‌سیم توسط یک خوانشگر RFID مانند تلفن هوشمند خوانده می‌شود. این حسگر اطلاعاتی را در مورد تازگی مواد غذایی درون بسته‌بندی به فروشنده یا مصرف‌کننده ارائه می‌کند. اطلاعات تازگی مواد غذایی می‌تواند بطور بلادرنگ در رایانش ابری ثبت شده و کیفیت غذا با شرایط قبلی و بعدی آن مورد مقایسه قرار بگیرد. بک خوانشگر نوری مشابه مبتنی بر تغییر رنگ حسگر اتانول نیر برای تلفن‌های همراه تولید شده است. حسگر و برچسب RFID می‌تواند به شکل یک علامت تجاری یا چسب ارزان قیمت تولید شده و با آسانی روی بسته‌های مواد غذایی متصل شود. با استفاده از حسگر می‌توان کیفیت مواد غذایی را در سراسر زنجیزه توزیع، کنترل و از اتلاف ناشی از فساد جلوگیری کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید