Performancing Metrics

تراز ۲۰ بانک در سال ۹۳ منفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 107121
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1394 - 15:59
اتاق نیوز: مدیرعامل سابق بانک ایران زمین گفت: بدهی این بانک به بانک مرکزی سال گذشته صفر شده و همچنین در این سال تراز ۲۰ بانک نزد بانک مرکزی منفی بود....
اتاق نیوز: مدیرعامل سابق بانک ایران زمین گفت: بدهی این بانک به بانک مرکزی سال گذشته صفر شده و همچنین در این سال تراز ۲۰ بانک نزد بانک مرکزی منفی بود.
صبح امروز تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ایران زمین در محل این بانک با حضور اعضای هیأت مدیره و دیگر مسئولان برگزار شد. در ابتدای این مراسم محمدرضا امیرحسن‌خانی رئیس هیأت مدیره ضمن تقدیر و تشکر از سید کمال سید علی مدیر عامل سابق این بانک اظهار امیدواری کرد، این بانک با مدیریت جدید ارتقا یابد، زیرا بحث بانک و بیمه در تعریف کنونی طاقت‌فرسا است و باید شاهد ارتقای سیستم و برنامه‌ها و مدیریت جدید باشیم. وی افزود: خدمات را باید تکمیل کنیم، چون در حال حاضر مباحث ارزی و نیز صرافی نداریم و برای صرافی مجوز گرفته نشده است و نیاز است برخی خدمات دیگر را به مشتریان ارائه دهیم. رئیس هیأت مدیره اظهار داشت: محدودیت‌های بانکی برداشته شده و باید خدمات کنونی تکمیل‌تر شود. پس از آن سیدکمال سیدعلی مدیرعامل سابق بانک ایران زمین تصریح کرد: نگاهی که به سیستم و مدیریت وجود دارد، نیروی انسانی باید بر اساس چارت چیدمان شده و مسائل از طریق این مدیران به جلو برود، سال گذشته سال سختی بود و مشکلاتی به وجود آمد. وی با اشاره به ترازنامه بانک‌ها تصریح کرد: سال گذشته 20 بانک تراز منفی نزد بانک مرکزی داشتند که ما نیز یکی از آنها بودیم، علیرغم اینکه 500 میلیون دلار خط اعتباری از سوی بانک مرکزی ایجاد شد. به گفته سیدعلی در حال حاضر شرایط مقداری بهتر شده و بدهی این بانک به بانک مرکزی صفر شده است. با این وجود حجم سپرده‌ها 80 درصد رشد کرده و تسهیلات نسبت به سال 93، 100 درصد رشد داشته است. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌ها نیز 6 برابر شده، گفت: انتظار دوستان از ما بیش از این بوده و امیدواریم با مدیریت جدید صدور ضمانت‌نامه‌ها 50 برابر و سپرده‌ها نیز از 50 هزار به 120 هزار برسد. سید علی با تأکید بر اینکه سال گذشته در شرایط رکود تورمی قرار داشتیم، عنوان کرد: بخشی از تسهیلات را نتوانستیم وصول کنیم و رکود اقتصادی در سراسر بانک‌ها وجود داشت. نرخ بین‌بانکی 22 درصد بوده که اکنون به 28 درصد رسیده است و بازار بین‌بانکی 6 درصد افزایش یافته است. در ادامه سیدمحسن هاشمی مدیرعامل جدید بانک ایران زمین با بیان اینکه به بانک مرکزی تعهدی دادیم که باید به آن عمل کنیم، بیان داشت: اکنون همه بانک‌ها به دنبال سودآوری بوده و این در حالی است که ما یک بخش خصوصی محسوب می‌شویم و باید با مدیریت و تیم هماهنگ همکاری کنیم، اگر خودمان به فکر خودمان نباشیم، کسی قطعاً به فکر ما نخواهد بود. وی تأکید کرد: کارهای زیربنایی انجام شده و هر شعبه باید به سهم ترسیم شده خود برسد، زیرا ما در قبال سپرده‌گذار، سهامدار و هیأت مدیره مسئول هستیم و سهامداران به ما اطمینان کردند که امیدواریم بتوانیم به قول‌های خودمان در این عرصه عمل کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید