Performancing Metrics

نخستین اجرای موسیقی در فضا | اتاق خبر
کد خبر: 107391
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1394 - 14:09
سارا برایتمن، خواننده اپرا، آهنگساز و رقصنده بریتانیایی که از ماه ژانویه تمرین‌های خود را برای سفر به فضا در روسیه شروع کرده بود و می خواست نخستین اجرای موسیقی در فض...
سارا برایتمن، خواننده اپرا، آهنگساز و رقصنده بریتانیایی که از ماه ژانویه تمرین‌های خود را برای سفر به فضا در روسیه شروع کرده بود و می خواست نخستین اجرای موسیقی در فضا را انجام دهد به دلیل مشکلات خانوادگی از این سفر منصرف شد.
اتاق نیوز - او که از کودکی رویای سفر به فضا را در سر داشته حاضر شد برای این سفر ۵۲ میلیون دلار هزینه کند که البته بخشی از این پول را خودش و بخشی را هم از حامیان مالی این سفر برعهده گرفته‌ بودند. برایتمن درباره دشواری‌های اجرای موسیقی در فضا گفته بود: «موسیقی یک امر فیزیکی است. ما تحت جاذبه و شرایطی که بدنمان دارد می‌توانیم موسیقی (آواز) اجرا کنیم ولی در فضا شرایط به طور کامل متفاوت است. ما در هنگام خواندن٬ این‌جا روی زمین ثابت هستیم و اطرافمان هواست. این کار بسیار متفاوتی خواهد شد. من در تلاشم تا قطعه ا‌ی زیبا در عین حال با پیامی ساده پیدا کنم که خواندندش آن‌چنان پیچیده نباشد.» برایتمن در مصاحبه ای گفت: «من به مدت ۱۰ روز در فضا خواهم بود که گویا هفت روزش صرف تطبیق با شرایط می‌شود در نتیجه پروژه بلندپروازانه‌ای در نظر نگرفته و سعی می‌کنم پروژه‌ای ساده را دنبال و اجرا کنم.» سارا برایتمن تا چند روز پیش در روسیه شرایط آمادگی قبل از سفر به فضا را طی می‌کرد و قرار بود بعد از کسب آمادگی های لازم در اول ماه سپتامبر به همراه سرگئی ولکف و آندریاس مورگان با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-18 ام به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. شرکت «اسپیس ادونچور » است که برنامه ریزی سفر این گردشگر فضایی را در آمریکا بر عهده داشت اعلام کرده براتمن توانست مراحل پزشکی و آموزشی که تاکنون نیاز بوده را به خوبی بگذراند. براتمن نیز در یادداشتی از زحمت های تمام دست اندرکاران در شهرک ستاره ای، روسکاسموس و موسسه انرگیا که در این مدت با او همراهی داشتند تشکر کرد.
به نوشته مرزهای بی کران فضا، این خواننده‌ی ۵۴ ساله قطعه‌ای را آماده می کرد تا در فضا با یک گروه کُر یا خواننده‌ی دیگر در زمین به طور مشترک اجرا کند. اگر سارا برایتمن می توانست به این سفر برود عنوان نهمین کیهانگرد( توریست فضایی) پس از دنیس تیتو (۲۰۰۱)، مارک شاتلورث (۲۰۰۲)، گرگوری اولسن (۲۰۰۵)، انوشه انصاری (۲۰۰۶)، شیخ مظفر(2007)، چارلز سیمونی (۲۰۰۷ و ۲۰۰۹)، ریچارد گاریوت (۲۰۰۸) و گی لا لیبرته (۲۰۰۹) را از آن خود می کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید