Performancing Metrics

40.000 خیریه صورت مالی شفاف ندارند | اتاق خبر
کد خبر: 107572
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1394 - 10:57
اتاق نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این نکته که هم اینک حدود 40 هزار خیریه در کشور وجود دارد که از آنها هیچ صورت مالی به صورت شفاف منتشر نشده است گفت: به عنوان مث...
اتاق نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این نکته که هم اینک حدود 40 هزار خیریه در کشور وجود دارد که از آنها هیچ صورت مالی به صورت شفاف منتشر نشده است گفت: به عنوان مثال یک شرکت خیریه دارای یک شرکت هواپیمایی با ارزش 4 میلیارد دلار است که حتی از آن یک صفحه صورت حساب مالی وجود ندارد.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره اجرایی شدن قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی اعلام کرد: این قانون از 15 بهمن 93 لازم الاجرا شده است اما با توجه به اینکه هنوز هیچ یک از نهادهای دولتی و شبه دولتی اقدام به ارائه صورت‌های مالی به سازمان بورس نکردند از طریق وزارت اقتصاد و سازمان بورس پیگیر نظارت بر اجرای قانون هستیم. وی افزود: بر اساس این قانون مجموعه شهرداری‌ها، بنیادهای نظامی که شرکت‌های اقتصادی دارند، سازمان‌ها و شرکت‌ءهای خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی موظف هستند اطلاعات مالی خود را شفاف سازی کرده و آنرا نزد سازمان بورس و اوراق بهادار افشا سازی کنند. پور ابراهیمی یادآور شد: با این اقدام در واقع سازمان بورس مسوولیتی بسیار بزرگ برعهده می گیرد و باید کارگروهی جدید و چارت سازمانی جدیدی برای خود تعریف و اجرا کند. پور ابراهیمی با بیان اینکه بین 15 تا 17 درصد دارایی‌های کشور وقفی است و البته متوسط نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی کشور حدود یک چهارم بازده سایر سرمایه گذاری‌ها است افزود: امروزه در دنیا با ایجاد صندوق‌های وقفی بر عملکرد مالی هر نوع وقفی نظارت می شود تا علاوه بر شفافیت مالی، بازدهی بنگاه‌های وقفی بالا برود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید